Standaard standbouw, 250 stands

Dit wordt de GreenTech 2021

Het wordt nog iets langer wachten dan juni, maar in september mogen de pakken weer naar de stomerij en wordt het echt tijd om van je corona-coupe afscheid te nemen. Dan zijn alle telers, toeleveranciers, investeerders en andere betrokkenen weer welkom op GreenTech. Fysiek in Amsterdam of digitaal, wat dan mogelijk en gewenst is. Voor beursorganisator Mariska Dreschler staat in ieder geval als een paal boven water dat alle deelnemers weggaan of uitloggen met een echt GreenTech gevoel.

“GreenTech is een puur internationaal evenement. We merken dat iedereen staat te popelen om elkaar weer te zien en hopen bezoekers en deelnemers uit in ieder geval heel Europa te kunnen verwelkomen. Met een sterke online positionering zorgen we ervoor, dat wie niet fysiek aanwezig kan of mag zijn, online kan deelnemen. Elkaar weer persoonlijk ontmoeten, kennisdeling en interactie tussen de professionals in onze industrie staan centraal deze editie.”

GreenTech Live & Online 2021 fysiek zal plaatsvinden in RAI. De grote stands die we gewend zijn van de pre-COVID periode zullen daar nog niet verschijnen: GreenTech Amsterdam als compleet fysieke beurs vindt plaats van 14-16 juni 2022. De standbouw voor het alternatieve event dit jaar, wordt in verband met crowd control en minimalisatie van de verkeersbewegingen tijdens de op- en afbouw, gerealiseerd door de RAI zelf. Dit om de veiligheid voor alle betrokkenen te waarborgen. Deze fysieke beurs wordt gecompleteerd met virtuele paviljoens, waar alle participanten, ook die niet fysiek aanwezig kunnen zijn, zich kunnen presenteren. Landenpaviljoens, cannabis, vertical farming, kennisprogramma’s – het zal er allemaal zijn. Zowel fysiek als digitaal. Die tweede doelgroep is namelijk minstens zo belangrijk, vindt Mariska.

“We verwachten niet dat digitale verbinding het fysieke deel zal vervangen, maar zien wel dat virtuele elementen zullen blijven,” vertelt ze. “We hebben de afgelopen maanden verschillende online evenementen georganiseerd en kunnen daarmee bestaande én zeker ook en nieuwe doelgroepen bereiken binnen en buiten de tuinbouw .”

Afgelopen najaar kende GreenTech immers de digitale vuurdoop en de reacties op de kwaliteit van het online systeem waren positief: technisch zit het volgens deelnemers en exposanten goed in elkaar. “Dit jaar werken we met hetzelfde online platform. Nu nemen we de bezoekers en exposanten nog meer bij de hand hoe dit optimaal te gebruiken. Het moet vol interactie zitten en laagdrempelig zijn om met elkaar in contact te komen.”

Zowel digitaal als fysiek spelen de GreenTech kennisprogramma’s een belangrijke rol. Daarin maakt de organisatie al jaren de combinatie tussen teeltoptimalisatie en visionaire stukken – ofwel het Expert Theatre en de Vision Stage. Zo weten ze zowel de tuinbouwsector zelf als spelers uit andere sectoren naar zich toe te trekken. Investeerders, of participanten met interesse voor duurzamer voedselproductie en welzijn. “We zien ook dat vanuit deze kennisprogramma’s veel conversie mogelijk is: als bedrijf kun je kennisdelen en bezoekers naar je toetrekken, zowel live als digitaal.”

Voor Mariska zelf is het ook weer een stip op de horizon. De beursorganisatie was achter de schermen al langer bezig met de transformatie naar een blended online en offline evenement en dat is door COVID in een stroomversnelling gebracht. “Vorig jaar was dat helaas volledig online, terwijl we in 2019 nog volledig fysiek waren. Dit jaar zoeken we naar de ideale balans.” Precieze aantallen standhouders zijn er nog niet, maar ons doel is om, mits de vaccinaties goed lopen, richting de 250 deelnemers aan te haken. “We hebben vorig jaar gezien dat onze innovators ook aan het online evenement deelnamen. Ik durf er nu ook op te rekenen dat de marktleiders weer mee gaan doen. En hoe meer mogelijkheden we hebben om fysiek uit te breiden, hoe meer deelnemers er ook gaan komen. Wij zijn er in ieder geval klaar voor!”

“Toen we in 2013 met opzet van GreenTech begonnen, kwam ik in een volwassen, en ogenschijnlijk volledig verzadigde markt terecht, waarin alle marktplaatsen al bestonden. Door het gestaag op te bouwen en in nauwe samenwerking met de markt, konden we onze positie innemen en uitbouwen. Het belangrijkste voor ons is en blijft om de maximale tractie tussen bezoekers en exposanten eruit te halen: om de verbinding tussen exposanten en bezoekers zo te maken dat iedereen zijn investering eruit haalt en de wens heeft om via het GreenTech platform business te doen. Dan doen we het goed. Live, en digitaal.”

Voor meer informatie:
GreenTech
www.greentech.nl  
registration@rai.nl 
exhibitor@rai.nl 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss

© GroentenNieuws.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven