Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

BelOrta: Verdubbeling areaal komkommer belicht, belicht areaal tomaat groeit gestaag door

Ook in 2020 kan BelOrta het hele jaar rond komkommers aanbieden dankzij de aanwending van belichte teelt. BelOrta noteert bovendien, voor het derde jaar op rij, een uitbreiding in het areaal van komkommers uit belichte teelt, zo valt te lezen in BelOrta News nr. 3.

Dit seizoen kan de coöperatie zelfs gewag maken van een verdubbeling van het areaal van 4 hectare naar 8 hectare. Belichte teelt focust op komkommers in de sorteringen 350 gram en 400 gram. Deze zullen voornamelijk geveild worden via klokverkoop. Ingeval van interesse bestaat echter ook de mogelijkheid om via vaste programma’s te werken. Ook inzake verpakkingen zijn er verschillende mogelijkheden voorzien.

Ook groei tomaat belicht
Ook dit jaar blijft het areaal belichte tomaten gestaag groeien, zij het minder exponentieel dan de voorgaande jaren. BelOrta biedt ongeveer alle bekende tomatensegmenten tegenwoordig 365 dagen per jaar aan. Van Elite en Princess tot Prince en Baron. Ook de meest courante specialiteiten zijn bovendien sinds kort jaarrond beschikbaar.

De Belgische B2B-klant heeft volgens de coöperatie al langer de kwaliteiten van de belichte tomaten ontdekt. Ondertussen gaan ook steeds meer buitenlandse klanten overstag. Keerzijde van de medaille is de areaalgroei in landen zoals Turkije, Marokko en Tunesië en het feit dat landen zoals Spanje steeds vroeger starten en langer doorgaan met eigen producties. Onderscheidend vermogen is dus doorslaggevend, aldus de coöperatie. "Voor de consument is beleving een zeer belangrijk facet. Hij/zij is op zoek naar lekkere, verse en lokaal geteelde producten." 


Bron: BelOrta News nr 3

Voor meer informatie:
BelOrta
Mechelsesteenweg 120
2860 Sint-Katelijne-Waver 
T +32 (0)15 565 331
info@belorta.be    
www.belorta.be     

Publicatiedatum: