Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Mastronardi Produce introduceert nieuwe hete chilipeper

Mastronardi Produce komt begin 2021 met een nieuwe chilipepersmaak op de markt met de naam: Yowzers! Deze rode chilipeper is scherp van smaak en vormt een uitbreiding van het Sunset-assortiment chilipeperproducten, dat bestaat uit Shazam!, shishitopepers en Kaboom!, zwarte jalapeños.

"Jarenlang veranderde er weinig binnen de pepercategorie en ging het aanbod niet veel verder dan de standaard paprika's en jalapeños," zegt Peppe Bonfiglio, directeur sales bij Mastronardi Produce. "We zagen de noodzaak van innovatie om dit segment nieuw leven in te blazen met unieke, smaakvolle producten."

Chilipepers blijven met dubbele cijfers groeien met een enorme toename binnen het segment verpakte pepers, ziet Mastronardi. "Consumenten zijn op zoek naar producten die gebruiksvriendelijk, veilig en smaakvol zijn maar die tegelijk uniek en trendy zijn. Bij hun lancering behoorden de Shazam! shishitopepers tot de top-vijf snelst groeiende categorieën onder restaurants.

De consumptie van Shishitopepers verdubbelde in één jaar tijd en die van Shaza groeide in de VS het voorbije jaar met bijna 150%. De omzet van de verpakte chilipepers groeide in één jaar tijd met 60% en de prijzen lagen drie maal hoger dan voor los verkocht product. Met hun opvallende kleur en scherpe smaak bieden Yowzers! klanten een unieke smaakbeleving binnen deze categorie," zegt Bonfiglio. 

"Yowzers! zijn net zo heet als de bekende jalapeños maar tegelijk ook zoet van smaak," zegt Roger Mooking, culinair directeur van Sunset. "Deze chilipeper biedt de ultieme smaakbeleving die zich binnen in een paar seconden van zoet naar heet ontwikkelt."

Sunset introduceert ook twee nieuwe producten in het segment zoete paprika's. De Wild Wonder-snackpaprika's, verpakt in een mixverpakking met zes verschillende kleuren, zijn de laatste toevoeging aan het Sunset-assortiment, dat onder meer bestaat uit de gestreepte Aloha-paprika's en de Wild Wonders zoete puntpaprika's. 

 

Voor meer informatie: 
Mastronardi Produce
www.sunsetgrown.com

Publicatiedatum: