Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Plasticvrije komkommer uit Californië

Houweling heeft in samenwerking met Apeel een plasticvrije in Californië geteelde komkommers op de markt gebracht. Hoewel de komkommers voorheen in plastic folie werden verpakt om de houdbaarheid en productkwaliteit te garanderen, behouden de met Apeel behandelde komkommers ook zonder verpakking hun versheid, stevigheid en kleur.

Walmart is één van de eerste retailers die in haar filialen een pilot uit zal voeren met de plasticvrije Apeel-komkommers.

 

Elke 500.000 kratten komkommers die Houweling en Apeel verladen, zullen een besparing opleveren die gelijk staat aan 820.000 plastic wegwerpflessen. 

"Vanaf het moment dat we het potentieel van plasticvrije komkommers analyseerden, zagen we kansen om deze voorlopertechnologie op de markt te introduceren. Deze toepassing is baanbrekend binnen de categorie en levert een positieve bijdrage aan ons duurzaamheidsprofiel," zegt Kevin Doran, directeur van Houweling.  

Apeel beschouwt het als haar missie om een einde te maken aan voedselverspilling door het aanbieden van avocado's, biologische appelen en limes bij grote Amerikaanse retailers en avocado's en citrus bij retailers in de Europese Unie. Voor het eerst wordt de eetbare 'peel'-technologie nu ook toegepast ter vervanging van plastic om de houdbaarheid van het product in de retail te verlengen. 

David Bell, marketingdirecteur van Houweling: "Toen we navraag deden onder consumenten die onze komkommers kopen, merkten we dat er een duidelijke wens bestond voor het vermijden van wegwerpplastic in de verpakking. 62% van de respondenten gaf aan hier de voorkeur aan te geven.  Dit kwam overeen met hetgeen we hoorden van onze klanten en retailpartners. Het was echter niet mogelijk tot we Apeel ontdekten."

 

Voor meer informatie:
Apeel
www.apeel.com



Houweling's Group
www.houwelings.com

Publicatiedatum: