Exclusief kruidenmerk voor de foodprofessional: Vitalicious

Vitacress Real brengt een eigen merk op de markt, genaamd Vitalicious! Het merk is volledig gericht op premium kwaliteit verse kruiden en natuurlijke smaakmakers voor de foodservicemarkt: groothandels, horeca en catering.

Het Vitalicious recept: Truly Original
Het recept van Vitalicious laat zich omschrijven als ‘Truly Original’. “Want dat is waar het voor ons allemaal mee begint. Bij de originele, echte en pure smaak van verse kruiden. Geen geïndustrialiseerde en bewerkte smaakmakers, maar terug naar de basis: de smaken van moeder natuur. Supergezond (vitaal) én lekker (delicious)… Vitalicious dus."

En daar voegen ze bij Vitalicious nog een dosis verse, originele concepten aan toe, die van A tot Z zijn uitgedacht voor handel en consument, zoals een verfijnde verpakkingstechniek, die de houdbaarheid van kruiden verlengt en gemakoplossingen die het gebruik van verse kruiden op verschillende momenten toegankelijker maken of tijdsbesparing opleveren.

En ze denken bij Vitalicious graag mee hoe verse kruiden kunnen helpen om een ware vers beleving out-of-home neer te zetten. "Bij alles wat we doen, is smaakmakende vernieuwing voor de food professional het uitgangspunt”, aldus Renée Peeters (brand manager Vitalicious). “Het is ons doel een vertrouwd merk neer te zetten voor handel en consument, dat constant in gesprek blijft met de doelgroep ter verdere optimalisatie.”

Innovatie en concept-denken
Met Vitalicious wil Vitacress Real vanuit eigen kracht (in plaats van onder private label) de markt van verse kruiden innoveren. Innovatie en concept-denken zit bij Vitacress Real - dat o.a. als eerste kruidenmixen op de markt bracht - in het DNA en is nodig om een nog bredere doelgroep te overtuigen van de kracht van verse kruiden. “Met een team van ‘flavour freaks’ zijn we op missie om zoveel mogelijk mensen te laten weten en ervaren dat verse kruiden super lekker en gezond zijn. Met als doel het alledaagse leven wat gezonder, gezelliger en smaakvoller te maken”, aldus Tom Meijers (sales manager Vitalicious). “Zo weten we dat 85% van de Nederlanders teveel zout eet, wat echt slecht is voor je gezondheid. Verse kruiden en natuurlijke smaakmakers, zoals bijvoorbeeld lavas als alternatief voor Maggi of zeekraal i.p.v. zout, zijn gezonde en zeker zo smaakvolle alternatieven. We hebben in de retailmarkt ontzettend veel geleerd vanuit marktdata en belevering van vele Europese landen. Deze brede ervaring in category management willen we nu met Vitalicous ook voor groothandels en foodprofessionals beschikbaar maken.”

Uniek theeconcept voor horeca en catering
Een ander lekker gezond concept in het aanbod van Vitalicious is verse kruidenthee. De tijd van het houten theekistje is voorbij! Vitalicious thee is een zogenaamd plug & play concept voor horeca en (bedrijfs)catering dat inspeelt op de populariteit van verse muntthee met een aanvullend en vernieuwend aanbod van verse kruidentheetjes. Een tot in de puntjes uitgewerkt theemenu met vijf verschillende kruiden blends vergroot de zichtbaarheid op locatie en stimuleert actieve verkoop. De kruidenblends zijn 100% natuurlijk. Zonder kunstmatige geur- en smaakstoffen en zonder cafeïne. Ieder kruid geeft een specifieke boost voor je gezondheid. En ook dit staat uitgelicht op het theemenu met blends als: Healing Thyme, Lemon Calm en Rosememory. Wil je verse kruidenthee liever op een andere manier integreren in je business? Dan staat er een Vitalicious team voor je klaar om mee te denken voor op maat gemaakte oplossingen om met thee en echte versbeleving te creëren (bijv. een verse theebar).

Vitalicious is vanaf nu verkrijgbaar in Nederland, Duitsland en België. Het verse assortiment is te vinden op de evenzo verse website: www.vitalicious.eu.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© GroentenNieuws.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven