Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
digitale opening volgt nog

Deuren nieuwe demokas Syngenta Maasland open

Deze week zijn in Maasland de deuren geopend van de nieuwe R&D- en marketingfaciliteit Tomato Vision van veredelingsbedrijf Syngenta. Dit één jaar nadat de bouw ervan was aangekondigd. Het centrum heeft een 14.000 m2 grote hightechkas, waar met behulp van moderne én traditionele kweektechnieken 800 unieke, nieuwe hybride soorten worden getest en geselecteerd voor specifieke marktbehoeften.


Eind maart was er al een teaser, toen de kas nog geen naam had, maar er wel bewegend beeld van binnen was. Ook deelt Hoedbouw alvast wat beelden van het interieur van het Experience Center

Het ontwerp van de kas bootst de werkelijke omstandigheden waaronder telers werken na, met verschillende gedeelten voor verlichte en onverlichte teelt met een optimale klimaatregeling. In een ruimte van 1.500 m2 wordt bezoekers niet alleen een uniek eerste inkijkje geboden in komende introducties, maar kunnen zij ook breder kennismaken met de hele actieve glastuinbouwportfolio van Syngenta.

Tomato Vision is ook een platform om in contact te komen met klanten en hun behoeften in kaart te brengen. Ruud Kaagman, Global Tomato Crop Unit Head bij Syngenta, licht toe: “We willen rassen ontwikkelen die écht voldoen aan de wensen van telers en klanten. Door deze koppeling tussen onze kwekers en de markt kunnen we rassen leveren die maatwerk zijn.”

Kansen in een digitale wereld 
De Covid-19-pandemie heeft meer dan ooit duidelijk gemaakt dat digitale communicatie fysieke beperkingen kan overwinnen. Tomato Vision zal dan ook online worden geopend. “Dit schitterende resultaat zal onze klanten en partners over de hele wereld bereiken. Uiteraard willen we onze bezoekers zo snel mogelijk in levenden lijve verwelkomen, maar tot het zover is kunnen we Tomato Vision ook naar je bureau brengen, waar dat ook staat!”, aldus Ruud Kaagman.

Voor het betreden van kassen golden al allerlei hygiëne- en bioveiligheidsmaatregelen en in de huidige situatie is het nóg lastiger om iedereen persoonlijk te ontmoeten. Met moderne, digitale communicatiemiddelen en virtual reality-technologie wil Syngenta de interactie met de bezoekers onderhouden en hun 'een nuttige belevenis bij Tomato Vision bezorgen'.

Tomaten beleven van conceptras tot bord
De tomatenportfolio van Syngenta is groot en divers dankzij meer dan 20 kweekprogramma’s over de hele wereld. Het bedrijf biedt op alle vlakken rassen in allerlei verschillende segmenten voor actieve en passieve teelt in kassen. "Tomato Vision nodigt de bezoekers uit voor een intensieve reis die begint bij conceptrassen en eindigt bij de heerlijke tomaten op ons menu, een reis die onze portfolio en kweekprogramma’s inzichtelijker maakt en telers en partners in de waardeketen in staat stelt kennis, ideeën en verwachtingen uit te wisselen. Dit gaat zeker de ontwikkelingen in de tomatenteelt beïnvloeden en de samenwerking tussen partijen stimuleren. Iedereen in de tomatenbranche zal hier uiteindelijk beter van worden", is men bij Syngenta van overtuigd. 

Voor meer informatie:
Syngenta
www.syngenta.nl

Publicatiedatum: