Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Gezonde verrassing voor kinderen namens de Nederlandse tuinbouw

World Horti Center en GrowWizzKid sloegen de handen ineen om namens diverse partners in de tuinbouw honderden kinderen in Amsterdam en Utrecht te voorzien van een gezonde verrassing. Gezinnen waarvoor het niet vanzelfsprekend is dat er digitale middelen zijn en gemakkelijk thuisonderwijs beschikbaar is krijgen deze week en volgende week een steuntje in de rug.

Met de Nederlandse tuinbouw als afzender ontvangen de gezinnen een Tas voor Thuis. Deze tas bevat een gezond pakket, waarmee de kinderen de kracht van de tuinbouw kunnen ontdekken. Zo kunnen ze zelf op onderzoek uitgaan wat er allemaal mogelijk is met groene producten zoals paprika’s, potplanten, cressen, verse soep, tomberries, zaden en perkgoed.


Medewerkers in Utrecht nemen de tassen vol met verse tuinbouwproducten, die verspreid worden met de kinderen, in ontvangst

Ook leerkrachten worden verrast
Niet alleen de gezinnen krijgen een hart onder de riem, ook leerkrachten worden in het zonnetje gezet met een mooie bos tulpen. In deze periode is gezondheid, een goede weerstand en het geluk dat bloemen en planten kunnen brengen, erg belangrijk. Daar kan de tuinbouwsector een bijdrage aan leveren en juist nu willen de organisatoren dat delen met jongeren.  

Samen sterk
Joep Hendricks, directeur van World Horti Center: “In de glastuinbouw is het motto ‘samen sterk’ heel gewoon en ook bij deze actie slaan we graag de handen ineen met onze partners om de challenges voort te zetten. Door gezonde producten, bloemen en planten te brengen naar de steden, dragen we bij aan ‘Feeding & Greening the cities’. Met collega’s en GrowWizzKid hebben we een aantal dagen keihard gewerkt om deze logistieke klus te klaren. Op deze manier werken we samen aan gezonde voeding voor iedereen, nu en in de toekomst. Deze challenge is nog maar net begonnen, maar wat ons betreft al een succes." 

Het zit in het DNA van de tuinbouw om samen te werken en innovatief te zijn, ook in moeilijke tijden. Dat blijkt ook uit de vele challenges die op dit moment ingezet zijn. De FlowerBoostChallenge en de VitamineC-Challenge zijn daar enkele succesvolle voorbeelden van. De gezonde producten uit de sector vinden een weg naar hulpverleners in de zorg en naar mensen die in deze tijd een hart onder de riem kunnen gebruiken.

Bron: World Horti Center

Publicatiedatum: