Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Greenyard ziet omzet stijgen

Greenyard zag in het derde kwartaal van zijn gebroken boekjaar de omzet stijgen met 6,4% tot 983,7 miljoen euro. Deze stijging kwam voort uit een groei in de divisie Long Fresh die groeide met 7,9%. Het Fresh segment kon de dalende trend tot aan de eerste helft van het jaar ombuigen naar een groei van 0,3%.

Segment presentatie:

Fresh. In het derde kwartaal van het gebroken boekjaar zag de afdeling Fresh de verkopen toenemen met 5,7% tot 771,8 miljoen euro. 
In Q3 heeft Greenyard volumes teruggewonnen in de markt, terwijl in de eerste jaarhelft het afstoten van verlieslatende volumes, in mindere mate gecombineerd met productschaarste in steenfruit en avocado’s, de omzetgroei drukte. Hierdoor kwam de omzet voor de eerste negen maanden op € 2.384,4 miljoen tegenover € 2.378,0 miljoen vorig
jaar (€ +6,4m (+0,3%)). Wisselkoerseffecten hadden een effect van +0,2%, met M&A en organische groei respectievelijk +1,0% en -1,0%.

Long Fresh. Bij de divisie Long Fresh klom de omzet met 8,9% naar 211,9 miljoen euro. Voor de eerste negen maanden van het boekjaar bedroeg de omzet € 568,2 miljoen, wat een stijging inhoudt van 7,9% ten opzichte van vorig jaar (€ 526,3 miljoen).
In Long Fresh droegen wisselkoerseffecten bij voor 0,1%, met M&A -0,7%. De organische groei bedroeg 8,5%. In de divisie Frozen is de groei te danken aan het toenemen van de volumes ten opzichte van vorig jaar, een betere prijs/mix en het effect van prijsverhogingen. Voornamelijk in het foodservice en industrie klantensegment werd de
groei bestendigd.

Greenyard’s jaarresultaten worden gepubliceerd op 16 juni 2020

Volgens analist Fernand de Boer van Degroof Petercam zijn de cijfers beter dan verwacht. "We zijn blij met de ommekeer in de volumegroei van de divisie Fresh. Naar aanleiding van deze update verwachten we onze omzetverwachting iets te verhogen." Toch blijft Fernard de Boer nog voorzichtig, omdat de financiële positie van de groei nog fragiel blijft. 

Voor meer informatie:
Dennis Duinslaeger
Investor Relations
Greenyard
+32 15 32 42 49
Dennis.duinslaeger@greenyard.group  
www.greenyard.group 

Publicatiedatum: