Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Late start paprika's uit Californië

De aanvoer van paprika's uit Coachella in Californië voor het najaar is goed onderweg. "We zijn begonnen op 4 november en we zijn op zoek naar genoeg aanbod voor de hele kerstperiode", zegt Franz De Klotz van Pasha Marketing LLC in Mekka (Californië).

Hij merkt op dat de productie ongeveer een week te laat van start is gegaan - de teelt begint normaal gesproken in de laatste week van oktober. "We hebben te maken gehad met lagere temperaturen. Met name één koufront heeft ervoor gezorgd dat we een week vertraging opliepen", zegt hij. "Daarna zijn we volop bezig geweest. Sindsdien hebben we optimale teeltomstandigheden gehad."

Voordien vond de teelt plaats in de regio Sacramento-Delta en de centrale kust van Californië. "We drijven de productie zes weken op en voordat ze in Mexico beginnen", voegt hij eraan toe, waarbij hij opmerkt dat de oogst van rode en groene paprika's er erg goed uitziet.

Over de vraag zegt De Klotz dat ze het seizoen begonnen zijn met goede volumes. "We zitten nu in de aanloop naar Thanksgiving waarin de vraag groot is. Normaal gesproken zal de vraag de week na Thanksgiving afnemen en dan weer aantrekken tot en met Kerst", zegt De Klotz.

Ondertussen zijn de FOB-prijzen goed, zegt De Klotz. "De prijzen van de extra grote groene paprika's liggen tussen de € 14 en € 16 en die van 6,8 kilo rode paprika's tussen de € 16 en € 18. Dat is typisch voor de markt in deze tijd van het jaar", zegt hij. "Met deze prijzen zijn onze retail-, foodservice- en groothandelspartners in staat geweest om de goederenstroom in heel Noord-Amerika in goede banen te leiden.

Vooruitblikkend, zegt De Klotz dat Pasha meer personeel aan het werk zet om aan de in verband met feestdagen toegenomen vraag naar paprika's te voldoen. "We kijken ernaar uit om het de hele kerstperiode goed te blijven doen", zegt De Klotz.

Voor meer informatie:
Franz De Klotz
Pasha Marketing LLC
Tel: +1 (760) 396-2156
fdeklotz@mrgrape.com
www.pashamkt.com

Publicatiedatum: