Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bowery Farming breidt assortiment uit naast sla en bladgroenten

"Dat je binnen gewassen kunt telen, betekent niet dat je het ook moet doen"

Het is een van de favoriete onderwerpen van de critici van indoor farming: hoe kun je de wereld voeden met sla? Het team van Bowery Farming heeft niet als voornaamste doel om de hele wereld te voeden, maar breidt het assortiment toch uit. Tijdens de Indoor AgTech in New York legde de oprichter en CEO van Bowery Farming, Irving Fain, uit hoe het bedrijf nieuwe producten uitprobeert zoals radijs, knolraap en koolrabi in hun eigen beheersbare omgeving. "We zien nog altijd veel mogelijkheden voor de bladgroenten en kruiden, maar hebben ook aspiraties daarbuiten."

Irving Fain & Tom Colicchio op de Indoor AgTech

Smaak
Tijdens de Indoor AgTech Innovation Summit werd de rol en toekomst van indoor farming besproken. Tijdens het gesprek met Irving Fain en Tom Colicchio, leider en oprichter van Crafted Hospitality, werd het duidelijk dat er veel uitdagingen zijn, maar ook nieuwe mogelijkheden voor indoor farms door middel van partnerschappen. Tom legde uit dat hij een aantal jaar geleden niet open had gestaan voor op substraat geteelde groenten, omdat hij dacht dat dat niet goed of smaakvol zou kunnen zijn. Hij veranderde van mening toen hij hoorde over de smaken die met indoor farming bereikt kunnen worden, gebaseerd op het juiste teeltrecept voor een gewas.

Tom Colicchio en Bowery organiseerden onlangs een evenement met een groep koks om nieuwe groenten uit te proberen die door Bowery worden geteeld: radijs, knolraap en koolrabi. "De textuur van de producten verraste de meesten," zei Tom, die uitlegde hoe indoor geteelde producten nieuwe mogelijkheden creƫren voor koks. "Je werkt niet alleen meer met sla, maar met een smaakingrediƫnt dat een rol speelt in een gerecht. Welke smaak wil je en hoe gebruik je het? Hier moeten we koks in onderwijzen."

Opschalen
Bowery Farming opende hun eerste teeltbedrijf in 2017 in New York en kondigde onlangs een investeringsronde aan van $ 95 miljoen, waarbij er tot op heden $ 122,5 mln is opgehaald. Ze ontwikkelden hun eigen softwaresysteem, BoweryOS, en zijn van plan om hun kapitaal te gebruiken voor uitbreiding in nieuwe steden, verklaarde Irving.

Ook productdifferentiatie staat op de agenda. "We verwachten terug te kunnen blikken op deze tijd, wanneer het duidelijk zal zijn dat indoor farming een enorm deel van de producten in de supermarkt voor zijn rekening neemt. Op dit moment worden veel andere gewassen dan bladgroenten buiten geteeld, maar in de toekomst is indoor farming een andere optie."

Economisch levensvatbaar model
Hoog in smaak, op een verantwoorde manier geteeld en het antwoord op klimaatverandering zijn enkele van de argumenten die hiervoor worden aangevoerd. Irving benadrukt echter dat de focus nog steeds ligt op het hebben van een economisch model. "Er zijn veel gewassen die je binnen kunt telen die niet rendabel zijn. Ananassen bijvoorbeeld, dat zullen wij niet doen," lacht hij. "Nou, misschien op een dag, maar het feit dat het mogelijk is om een gewas binnen te telen betekent niet dat je het ook moet doen. Uiteindelijk is het een zakelijk en economisch model."

Dat is ook zijn antwoord op critici die stellen dat indoor farms alleen hoogwaardige producten en bladgroenten telen en hun assortiment moeten uitbreiden om levensvatbaar te blijven. "Je vergeet makkelijk hoe innovatie plaatsvindt. Kijk maar terug naar het begin van bedrijven van wie we de aanwezigheid nu voor lief nemen. In navolging van Amazon komen er nu overal kassaloze supermarkten in de stad, maar in 1994 was Amazon slechts een plek waar boeken werden verkocht op iets wat het internet heette. Ontwikkelingen hebben de tijd nodig en dat geldt ook voor onze branche. We zien veel andere mogelijkheden buiten bladgroenten en gaan daar ook in uitbreiden. We zien dat veel andere gewassen, fruit en wijn, ook floreren in onze omgeving. We willen dat dus snel ontwikkelen, maar dan wel op de juiste manier."

Voor meer informatie:
Bowery Farming
boweryfarming.com
contact@boweryfarming.com 

Publicatiedatum: