Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Greenyard Horticulture verder als Agaris

Een nieuwe lente, een nieuwe naam. Vandaag, op de eerste dag van de lente, kondigt de voormalige glastuinbouwdivisie van Greenyard de nieuwe naam Agaris aan.

De Greenyard Horticulture divisie werd in het najaar van 2018 een zelfstandige onderneming na de overname door de familiale investeringsgroep Straco. Agaris ontwikkelt, produceert en commercialiseert groeimedia. Jaarlijks verkoopt het bedrijf meer dan drie miljoen m³ groeimedia, die geëxporteerd wordt naar meer dan 60 landen wereldwijd. Samen met aandeelhouder Straco, willen ze dit nog verder laten groeien.

'Moge je gegroeid worden' 
Agaris vindt zijn basis in het Latijn en komt van het werkwoord ‘agere’ (doen, maken, handelen). Het betekent zoveel als ‘het wordt voor jou gedaan’, of in het geval van planten ‘moge je gegroeid worden’.

“We zijn verheugd dat we vandaag onze nieuwe naam en identiteit kunnen delen met de sector", vertelt Stefaan vandaele, CEO van Agaris. "De naam klinkt zeer internationaal, is taal-neutraal en makkelijk uitspreekbaar. Belangrijk, gezien onze internationale en exportactiviteiten." Agaris heeft in totaal 14 productiesites en meer dan 800 werknemers. 

"Met ons assortiment aan groeimedia van constante kwaliteit, wensen we een belangrijke bijdrage te leveren aan een duurzame teelt, performant én met respect voor mens en omgeving. We willen samen groeien met onze klanten en partners dankzij onze op maat gemaakte oplossingen, efficiënte supply chain en hands-on aanpak” besluit Stefaan. 

Een brede range aan groeimedia
Agaris creëert groeimedia voor verschillende marktsegmenten. Het nieuwe logo combineert het blad van een plant en de hoed van een champignon en symboliseert zo de twee Agarische divisies: Horti (substraten voor planten,waaronder groenten & fruit en siergewassen ) en Myco (substraten voor champignons). Ook in de hobbymarkt is Agaris actief en kan het bedrijf naar eigen zeggen de grootste Europese retailers tot zijn klantenportefeuille rekenen. Tot slot heeft Agaris een assortiment groeimedia voor de aanleg van stedelijk groen. 



Voor meer informatie:
Agaris Belgium NV
Skaldenstraat 7a
9042 Gent, België
T: +32 9 218 03 30
F: +32 9 218 03 31
www.agaris.eu
info@agaris.eu 

Publicatiedatum: