Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Met Lovemysalad.com kunnen we ons verhaal vertellen"

Ad Gubbels hoorde voor het eerst over Lovemysalad.com van zijn collega’s van telersvereniging SunQuality. ‘Daar moeten we bij zijn’, dacht hij meteen. Inmiddels heeft hij zijn eigen telersprofiel op het social salad network en is hij klaar voor een inspirerende dialoog met de consument.

Samen met zijn broer Ferry runt Ad het bedrijf Pudu Peppers, een onderneming die zich wil onderscheiden door smaakvolle producten en een duurzame manier van telen en ondernemen. “De uitdaging is om dit ook aan de consument te vertellen”, legt de teler uit. “Be good and tell it, wordt vaak gezegd, maar aan dat laatste heeft het in de tuinbouw te lang ontbroken. Love my Salad kan hier één van de instrumenten voor zijn en maakt handig gebruik van sociale media. Via de retail is het vaak moeilijk je verhaal te doen: met Love my Salad hebben we die schakel niet nodig.”



Kansen

De eerste stap voor Pudu Peppers is het aanmaken van een telersprofiel geweest. Via een korte presentatie met foto’s en video laat het bedrijf de consument zien dat de paprika’s van een echt familiebedrijf afkomstig zijn. “Maar daarnaast hopen we via Love my Salad vooral veel informatie te vergaren”, benadrukt Ad. “Over de smaak natuurlijk, maar ook over de manier waarop mensen paprika’s bereiden. En wat ze belangrijk vinden. Willen ze bijvoorbeeld een dikke wand of juist een dunne?” Uiteindelijk hoopt Gubbels er kansen uit te halen. Mogelijkheden die er nu al zijn en alleen nog zichtbaar moeten worden gemaakt. “Misschien moeten we bijvoorbeeld meer met segmenten gaan werken.”

Om dichter bij dit doel te komen laat Pudu Peppers sinds kort een QR-code op zijn verpakking drukken. Consumenten die deze scannen met hun smartphone of PC worden rechtstreeks naar Lovemysalad.com geleid. Nu komen ze nog uit bij de algemene pagina van ons merk SunFresh, binnenkort gaan ze naar Pudu Peppers’ eigen profiel. “Natuurlijk gaan we er dan voor zorgen dat de pagina ook interessant blijft. Dit hoeft niet veel tijd te kosten: gewoon af en toe een nieuwsberichtje of een leuke foto.” In ieder geval heeft de deelname aan Love my Salad nu al een winstpunt opgeleverd, vindt Gubbels. “Het zet je aan het denken hoe je je als bedrijf wilt profileren: dat levert sowieso al interessante inzichten op.”

Blijvend in ontwikkeling

Op Lovemysalad.com komen groenteliefhebbers van over de hele wereld samen
om hun passie voor gezonde en lekkere salades met elkaar te delen. Rijk Zwaan
heeft dit ‘social salad network’ geïnitieerd om consumenten in contact te brengen
met chef-koks en de professionele groenteketen. Uiteindelijk is het doel hiervan
om de consumptie van verse groenten wereldwijd te stimuleren.

Love my Salad blijft zich constant ontwikkelen. Zo zijn er onlangs samenwerkingsverbanden gestart met een chef-kok en een food blogger uit Italië en werden er succesvolle evenementen georganiseerd in onder meer de Verenigde Staten, Indonesië en Australië. Allemaal initiatieven die bijdragen tot meer kennis en betrokkenheid bij de consument: iets waar de hele sector van meeprofiteert.

Bron: Seeds & Services, Rijk Zwaan

Publicatiedatum: