Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
dat kan aardig in de papieren lopen

Kansen in social media bevatten ook risco's

Social media. Alle bedrijven hebben ermee te maken en hebben vragen. Toestaan of niet? Hoe regelen we dat? Wat voor afspraken moeten we maken met medewerkers? Een ding is zeker: social media is een zeer menselijk fenomeen, dat - mits op de juiste manier ingezet - kan bijdragen aan het succes van een onderneming. Maar er moet wel goed nagedacht worden op de mogelijke risico's en consequenties.



De mens is een sociaal wezen. En dat brengt heel veel getob met zich mee. Zo zei onlangs bioloog/auteur Midas Dekkers tijdens een congres van Surfnet, waar hij sprak over samenwerking. Een andere bioloog, Constanze Mager-Melicharek (werkzaam bij Burgers’ Zoo), hield voor een gezelschap van installateurs (die in de bouwketen willen samenwerken met architect, aannemer, enzovoorts) eveneens een betoog over dit onderwerp. De mens is een van de weinige dieren die zichzelf herkennen in een spiegel. 'En daarmee is hij tot bedrog in staat. Hij kan zich namelijk inleven in de ander en bedenken welk effect zijn gedrag heeft op een ander', vertelde zij.

Klik hier voor het volledige bericht

Bron: Computable
Publicatiedatum: