Smartphones vooral bij jonge akkerbouwers geliefd
De meeste smartphone-eigenaren vinden we onder de boeren tussen de 30 en 45 jaar oud (35,4%). Maar ook oudere akkerbouwers staan open voor de nieuwste ontwikkelingen. 10,7% van de akkerbouwers in de leeftijdsgroep tussen 45 en 55 jaar heeft een smartphone in gebruik en 17,9% van boven de 55 jaar. Het aandeel tablet-eigenaren ligt lager, maar ook hier is de groep jonge agrarische ondernemers met 5,4% koploper.12% is van plan op korte termijn over te stappen op een smartphone
De overstap naar een smartphone komt eraan. 11,6% van de akkerbouwers wil dit op korte termijn doen. Wederom zijn het de jonge ondernemers die met 14,9% voorop lopen. Van de middelste leeftijdscategorie heeft 8,8% belangstelling en bij de agrariƫrs boven de 55 jaar zijn het er 13,4%.Bijna 10% gebruikt social media
Met het toenemende gebruik van smartphones groeit ook de groep agrarische gebruikers op social media netwerken, zoals Facebook of Twitter. Reeds 9,3% van de Duitse akkerbouwers gebruikt deze netwerken. 16,2% van de groep 30-45 jaar gebruikt social media om zich te verbinden, ervaringen uit te wisselen of te raadplegen. 7,1% van de huidige niet-gebruikers zegt dit op korte termijn wel te gaan doen. Bij de Duitse akkerbouwers is Facebook met 93% topfavoriet; 10,7% van de boeren twittert.Dit onderzoek brengt naar voren dat social media en het gebruik van smartphones en tablets nog in de kinderschoenen staat in de Duitse akkerbouwsector. Limagrain Deutschland GmbH gaat er echter van uit dat de algemene trend richting smartphones en tablets, die in andere branches heel duidelijk zichtbaar is, ook de agrarische sectoren zal gaan bereiken.
Bron: AgriDirect