Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bijna 10% gebruikt social media

Eén op de vijf Duitse akkerbouwers heeft een smartphone op zak

Uit een representatief landelijk onderzoek in Duitsland blijkt dat 18,2% van de akkerbouwers inmiddels een smartphone bezit en 2,4% een tablet. In opdracht van Limagrain Deutschland GmbH heeft AgriDirect circa 500 Duitse akkerbouwers met meer dan 50 hectare vragen gesteld over het gebruik van nieuwe technologieƫn.

Smartphones vooral bij jonge akkerbouwers geliefd

De meeste smartphone-eigenaren vinden we onder de boeren tussen de 30 en 45 jaar oud (35,4%). Maar ook oudere akkerbouwers staan open voor de nieuwste ontwikkelingen. 10,7% van de akkerbouwers in de leeftijdsgroep tussen 45 en 55 jaar heeft een smartphone in gebruik en 17,9% van boven de 55 jaar. Het aandeel tablet-eigenaren ligt lager, maar ook hier is de groep jonge agrarische ondernemers met 5,4% koploper.

12% is van plan op korte termijn over te stappen op een smartphone

De overstap naar een smartphone komt eraan. 11,6% van de akkerbouwers wil dit op korte termijn doen. Wederom zijn het de jonge ondernemers die met 14,9% voorop lopen. Van de middelste leeftijdscategorie heeft 8,8% belangstelling en bij de agrariƫrs boven de 55 jaar zijn het er 13,4%.

Bijna 10% gebruikt social media

Met het toenemende gebruik van smartphones groeit ook de groep agrarische gebruikers op social media netwerken, zoals Facebook of Twitter. Reeds 9,3% van de Duitse akkerbouwers gebruikt deze netwerken. 16,2% van de groep 30-45 jaar gebruikt social media om zich te verbinden, ervaringen uit te wisselen of te raadplegen. 7,1% van de huidige niet-gebruikers zegt dit op korte termijn wel te gaan doen. Bij de Duitse akkerbouwers is Facebook met 93% topfavoriet; 10,7% van de boeren twittert.

Dit onderzoek brengt naar voren dat social media en het gebruik van smartphones en tablets nog in de kinderschoenen staat in de Duitse akkerbouwsector. Limagrain Deutschland GmbH gaat er echter van uit dat de algemene trend richting smartphones en tablets, die in andere branches heel duidelijk zichtbaar is, ook de agrarische sectoren zal gaan bereiken.

Bron: AgriDirect
Publicatiedatum: