Ridder organiseert Productive gebruikersdag

"Lastige vraagstukken vanuit een andere invalshoek aanpakken"

De hulp van een teeltconsultant is inmiddels gemeengoed geworden in de Nederlandse tuinbouw. Veel tuinders hebben baat bij de frisse blik en nieuwe inzichten die een externe specialist weet in te brengen om de groei van het gewas te optimaliseren. Consultancy wordt echter ook steeds vaker ingezet om tuinders te ondersteunen bij het optimaliseren van hun arbeids- en bedrijfsprocessen.


Raphael Spaans en Temro Douw van Ridder op bezoek bij Wim Scheffers, arbeidsmanager bij Duijvestijn Tomaten. Raphael en Temro zijn afgelopen jaar bij Ridder aan de slag gegaan om de Management Systemen nog beter af te stemmen met de wensen van de markt.

Frisse blik
Raphael Spaans, accountmanager bij Ridder, legt uit dat vanaf de zijlijn meekijken naar de organisatie verrassend nieuw inzicht kan opleveren. "Veel tuinbouwbedrijven zitten toch een beetje vast in de alledaagse routine. Ik heb zelf een ondernemersachtergrond en weet hoe belangrijk het is om af en toe door een heel andere bril naar een bedrijf te kijken. Zo'n frisse blik op arbeidsmanagement en logistieke processen biedt vaak uitkomst om lastige vraagstukken vanuit een andere invalshoek aan te pakken."

Arbeidsspecialist

"Een snelgroeiend aantal tuinbouwbedrijven schakelt de hulp van een externe arbeidsspecialist in", weet ook Temro Douw van Ridder. Als technisch bedrijfskundige ondersteunt hij tuinbouwbedrijven bij het optimaliseren van arbeidsmanagement en productieprocessen. "Bedrijven worden steeds groter, seizoensarbeid staat onder druk, er zijn loonstijgingen en arbeid is een heet hangijzer voor veel organisaties. Het is van groot belang om processen transparant en inzichtelijk te maken en onder controle te krijgen."

Inrichten naar behoefte

Temro biedt ondersteuning bij het gebruik van arbeidsregistratie- en managementsystemen. "Zodat het maximale uit zo'n systeem gehaald kan worden en de organisatie van arbeid en productie zo efficiënt mogelijk verloopt." Hiervoor bezoekt hij met regelmaat tuinders in Nederland en België. "Hoewel het gebruik van een padregistratiesysteem hier de norm is, blijkt dat de organisatie van arbeid op ieder tuinbouwbedrijf anders is georganiseerd. Het is belangrijk om een passende koppeling te hebben tussen de processen op het bedrijf en de inrichting van het managementsysteem. Ik analyseer de huidige gang van zaken en laat tuinders zien hoe ze hun systeem hier nog beter op af kunnen stemmen."

Functionaliteit benutten
De pro-actieve support die Ridder hiermee biedt bij het gebruik van de diverse Productive oplossingen is een eye-opener voor veel tuinders, vult Raphael aan. "Onze klanten weten vaak niet wat voor krachtig systeem ze in huis hebben. Ze benutten in de meeste gevallen slechts een klein gedeelte van de functionaliteit. We leggen ze dan ook graag uit hoe hun processen nóg slimmer én eenvoudiger inzichtelijk kunnen worden gemaakt. Daarnaast laten we zien hoe Productive medewerkers kan motiveren en efficiënter kan inzetten."

Speciale Productive gebruikersdag
Komende maand komt Productive 2018 beschikbaar; er is de afgelopen tijd hard gewerkt om de systemen uit te breiden met veel nieuwe handige functionaliteiten. "De release van deze nieuwe versie zal gepaard gaan met een speciale gebruikersdag om zowel nieuwe als bestaande klanten te informeren over de nieuwe functies en mogelijkheden van deze zeer complete versie van Productive. Daarnaast is de gebruikersdag ook een uitgelezen moment voor het delen van kennis en ervaring met het gebruik van onze managementsystemen."

Wanneer en waar?
Donderdag 20 september 2018
Ridder Growing Solutions
Honderdland 131, 2676 LT Maasdijk, Nederland

Programma:
12:30 uur - Inloop & lunch
13:30 uur - Rondleiding
14:00 uur - Introductie Ridder Group
14:15 uur - Voorstelronde aanwezigen
14:30 uur - Introductie Productive 2018
15:30 uur - Helping you grow your way:
• Productive - Best Practice
• Discussie: Hoe optimaal gebruik te maken van Productive?
• AVG - Bescherming persoongegevens in Productive
• Discussie: Hoe kunnen we Productive nog beter maken?
• Hoe kunnen we onze dienstverlening nog beter maken?
17:45 uur - Wrap-up meeting

Aanmelden kan op deze pagina.

Voor meer informatie:
Ridder Group
info@ridder.com
www.riddergroup.com

Raphael Spaans
r.spaans@gs.ridder.com

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven