Verpakking maakt consumenten drie maal attent op groentenportie

Tholen - De verpakking rondom Jumbo's panklare groenteassortiment is onlangs vernieuwd. De verpakking maakt consumenten bewust van de hoeveelheid groenten die ze dagelijks eten. Bij de ontwikkeling van de nieuwe verpakkingen, hebben Nationaal Actieplan Groente en Fruit en en Voedingscentrum meegedacht over hoe consumenten te helpen om 250 gram groenten per dag te eten.


De kleine lettertjes die consumenten moeten stimuleren meer groenten te eten, toegelicht in Hallo Jumbo

"We zijn begonnen met het vermelden van het percentage van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten op verpakkingen. Zo wordt er bijvoorbeeld op een verpakking van panklare groenten duidelijk zichtbaar vermeld wat de portiegroottes zijn en dat een portie van 200 gram 80% is van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten van 250 gram per dag. Ook worden er op de verpakking tips gegeven over hoe je door te variëren meer groenten kan eten", zegt Jeske Bleeker van Jumbo.

De kleine lettertjes op de verpakking geven veel extra informatie. Om klanten daar nog eens extra attent op te maken, licht Jumbo de informatie toe in de nieuwste Hallo Jumbo. Consumenten worden maar liefst drie maal attent gemaakt op de hoeveelheid groenten die aanbevolen worden, via portiegrootte, percentage ADH op de voorkant van de verpakking en achterop zien ze via opscheplepels nog een keer wat de portiegrootte is en hoeveel de consument moet opscheppen om aan 1 portie te komen.

Met de extra tips op de verpakking wil Jumbo ook verspilling tegen gaan via de groentechallenge. Op de verpakking staan tips voor het verwerken van restjes en ideeën om te variëren. 

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven