Daslook twee weken eerder op de markt
"De legende wil dat de beren uit hun winterslaap gewekt werden door de geur van de jonge blaadjes. Studie van hun gedrag heeft ons geleerd dat ze na het ontwaken gewoon op zoek gingen naar de meest sappige blaadjes. Nu begrijp je waarom dit 'Ail des ours' of 'Bärlauch' genoemd wordt", merkt John op. "Ik vermoed dat, gezien er weinig beren leven in onze contreien, bij het proeven van deze aromatische blaadjes de eerste Nederlandstalige gewoon gezegd heeft 'Das look'. Vandaar misschien wel ons afwijkende benaming van dit product."
Apart aan de daslook is volgens John dat in tegenstelling tot gewone knoflook de smaak veel subtieler is en daardoor minder overheersend. "Hierdoor kan het ook aangewend worden in zoveel meer toepassingen dan gewone look. Wat me ook al door de jaren heen is bijgebleven, is de verfijnde smaak van de bloem, maar daarvoor moeten we wachten tot de laatste koude uit het land is verdwenen", besluit John.
Voor meer informatie:
John van Laethem
Van Laethem Bvba
Lenniksebaan 1082
1602 Vlezenbeek
Tel: +32 2/569/5265
info@bellaroma.eu
www.bellaroma.eu