Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Luxaflex, Nespresso en Ramiro

Soms ontwikkelen productnamen zich tot synoniem voor een segmentnaam, zoals bijvoorbeeld Luxaflex en Nespresso. Dat overkwam ook Ramiro, de zoete puntpapika van De Ruiter, die na twintig succesvolle jaren aan een tweede jeugd begint. Ramiro werd een segmentnaam, terwijl de officiële segmentnaam Dulce Italiano type is. 'Maar,' zo stelt Marja Vijverberg (Communicatie/marketing manager DOOR), 'Er is maar één échte Ramiro!'



Inmiddels viert Ramiro zijn twintigste verjaardag en is onverminderd succesvol. In 1996 begon dit ras met een proef van tien planten, maar anno 2016 beslaat het areaal Ramiro ruim vijfentwintig hectare in Noordwest-Europa. Kenmerkend voor Ramiro is niet alleen de typische puntige vorm en dunne huid, maar vooral de bijzondere zoete smaak. Ramiro scoort met een brix van ruim 8 duidelijk hoger dan normale geblokte paprika's.

Ramiro heeft een actieve telersvereniging: Sweetpoint. Zij verzorgen jaarrond de teelt in Nederland en Spanje. Het product wordt door SweetPoint het hele jaar geteeld en is daarmee ook twaalf maanden per jaar beschikbaar voor consumenten. De verkoop en marketing van Ramiro, geteeld door telers van SweetPoint, verlopen via DOOR Partners B.V. Deze verkoopdochter maakt onderdeel uit van coöperatie DOOR U.A.

Voor meer informatie:
De Ruiter Seeds
www.deruiterseeds.com
Publicatiedatum: