Feest in de kas: 40e editie 'Kom in de Kas'
40e editie
In 1977 werd voor het eerst de naam Kom in de Kas gebruikt. Sinds die tijd wordt Kom in de Kas elk jaar in het eerste weekend van april georganiseerd en is het uitgegroeid tot een evenement waar jaarlijks zo'n 200.000 bezoekers op af komen. In 2017 wordt Kom in de Kas voor de 40e keer georganiseerd. Het landelijk bestuur grijpt dit jubileum aan om de sector op een virtuele, interactieve en innovatieve manier onder de aandacht te brengen.
Kom in de Kas app
Spil in de communicatie is en blijft de website van Kom in de Kas. Een 360 graden teaser, uitgezonden via verschillende (social media) kanalen, leidt de doelgroep naar de website. Daarnaast wordt een interactieve 360 graden video én speurtocht over de kas ontwikkeld. Beide elementen vormen de basis van de Kom in de Kas app die kort voor het evenement wordt gelanceerd. Voor de speurtocht moeten de mensen daadwerkelijk naar de kas, want daar is de fysieke speurtocht uitgezet. Met behulp van de app op de smartphone kan een 3D geanimeerd beeld tot leven worden gebracht en krijgt de bezoeker op een leuke manier extra informatie over thema's als licht, water, energie etc.
Kom in de Kas wordt mede mogelijk gemaakt door GroentenFruit Huis, Royal FloraHolland, Bayer CropScience, Interpolis en Rabobank.
Voor meer informatie:
www.komindekas.nl