Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Try-out-experience: de gekste pepers in één doos

Eminent introduceert paarsgele Eclips-tomaat

Tholen - De Eclips-tomaat van Eminent Food staat dit jaar nog in het proefvak, maar daar komt zeker verandering in. Tijdens de AGF Detail toonde de leverancier van exclusieve glasgroenten die afwijken in maat, vorm, kleur of smaak deze paarsgele tomaat aan het grote publiek. Overigens zonder al te grote verwachtingen te wekken. "We hebben deze tomaat dit jaar voor het eerst en hebben nu nog maar wekelijks zo'n 30 kg beschikbaar, maar die raken de grond niet. De vraag is enorm en we gaan de producties zeker uitbreiden", vertelt Yeliz Kaya.


Ruud Zwinkels en Yeliz Kaya van Eminent Food

De tomaat komt uit de eigen veredeling van Eminent Seeds en ontleent zijn naam aan de zonsverduistering. "Deze tomaat kleurt aan de kant van de zon paars", legt Kaya uit. "We proberen de tomaat nog wat verder te ontwikkelen en hem wat grover te krijgen. Volgend jaar verhuist de tomaat sowieso van het proefvak naar het productievak en naast uitbreiding in Nederland gaan we hem ook in Spanje proberen te telen. Gezien de vraag die er nu al is, verwachten we veel van deze tomaat. De smaak is erg goed. Voor de horeca is het een mooie eyecatcher, maar ook de groentenspecialist moet zich hiermee kunnen onderscheiden."



Gekste pepers in één doos
Een andere noviteit bij Eminent is de 'try-out-experience' met verschillende pepersoorten in een doos. "We hebben met alle soorten en maten wel 35 pepersoorten in ons assortiment. Niet voor alle pepers is een even grote markt en daarom hebben we de gekste pepers samen in een doos gestopt", vertelt Ruud Zwinkels. Het idee kan een regelrecht succes genoemd worden, want de eerste week werden er al 400 dozen van deze pepers verkocht.



"Zo gaan er via onze klanten onbekende pepers de hele wereld over. Dat gaat zeker tot herhalingsaankopen leiden", verwacht Ruud. "Met name landen als Italië staan open voor nieuwe pepers. In Nederland ligt de consumptie nog wat lager, maar door kookprogramma's als Masterchef gaan ook steeds meer mensen thuis zelf met pepers aan de slag."

Eminent Food staat vandaag nog op de AGF Detail, stand 308.

Voor meer informatie:
Ruud Zwinkels
Eminent Food
Tel: 0174-214574
[email protected]
www.eminentfood.nl