Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

3 op 4 telers bezoekt een beurs

81,3% van de Nederlandse agrariërs heeft in de afgelopen twee jaar een agrarische vakbeurs bezocht. De agrarische beurzen worden het meest bezocht door de varkens- en pluimveehouders (90,5%) en het minst door de tuinders (76,5%).

Dit zijn de resultaten van het onderzoek 'Effectief communiceren in de land- en tuinbouw' dat AgriDirect in het afgelopen jaar heeft uitgevoerd. 400 land- en tuinbouwers uit Nederland beantwoordden vragen over hun communicatie- en informatiegedrag.



Informatie opdoen en netwerken
65,8% van de Nederlandse agrariërs geeft aan een beurs te bezoeken om informatie op te doen over producten en technieken. Daarnaast zegt 62,7% naar de beurs te gaan voor het onderhouden van zakelijke contacten en 36,5% zet de beurs in voor het sociale doel.



Best bezochte beurzen
Binnen de tuinbouwsector ging men het meest naar de Tuinbouwrelatiedagen in Gorinchem (34,4%) en Venray (31,9%). In Duitsland werd het vergelijkbare onderzoek 'Informationsverhalten von Landwirten in Deutschland' uitgevoerd. Onder Duitse agrariërs is de best bezochte beurs van de afgelopen twee jaar de Agritechnica (53,0%). Eurotier volgt op een tweede positie (32,6%). Ook voor de Duitse agrariërs is de belangrijkste bezoekreden het opdoen van informatie over producten en innovaties (78,7%).
Publicatiedatum: