Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Caïro, mei 2016

Nieuwe AGF-beurs: Mac Fruit Attraction

Twee vakbeursorganisatoren uit Spanje en Italië, IEMA en Cesena Fiera, zijn een samenwerking aangegaan om een nieuw wereldwijd merk voor de groenten- en fruitsector te creëren. Het merk Mac Fruit Attraction heeft als doel het opzetten sectorgerelateerde evenementen in strategische markten.

De organisatoren van de verschillende evenementen, de Spaanse International Trade Show for the Fruit and Vegetable Industry en de Italiaanse MacFrut- Fruit & Veg Professional Show hebben dit nieuwe platform ontwikkeld om groenten- en fruitbedrijven de mogelijkheid te geven een internationaal netwerk op te bouwen dat toegang biedt tot strategische markten. Mac Fruit Attraction zal hierdoor uitgroeien tot een wereldwijd merk dat het internationaal mogelijk maakt markten samen te brengen, waarbij het zich richt op de specifieke behoeften van individuele markten.

De eerste editie van Mac Fruit Attraction zal van 4 tot 7 mei 2016 in Caïro gehouden worden en onderdeel uitmaken van Food Africa. Vanwege de samenwerking met IFP Group, de grootste vakbeursorganisator in het Midden-Oosten, zal de beurs op zowel Noord-Afrika als het Midden-Oosten gericht zijn.

Directeur Renzo Piraccini van MacFrut geeft aan dat men zich bij de internationalisering van de groenten- en fruitbranche richt op de wereldwijde markt. Zowel Fruit Attraction als MacFrut bieden hier een platform voor. De ontwikkeling van het nieuwe Mac Fruit Attraction, ontstaan uit een samenwerking tussen de twee marktleiders in productie- en verpakkingstechnieken, zal bedrijven toegang bieden tot nieuw opkomende markten in de Perzische Golfregio, Noord-Afrika, Zuid-Amerika en Azië. 

Raúl Calleja, directeur van Fruit Attraction, onderstreept dat Mac Fruit Attraction zich wil ontwikkelen en vestigen op de wereldwijde groenten- en fruitmarkt door zich te verbinden aan lokale, strategische partners uit de sector. Dit moet resulteren in een jong, dynamisch en flexibel netwerk dat in weet te spelen op de specifieke behoeften van verschillende markten.

De directeur van IFP Egypte, Tamer Safwat, organisator van Food Africa, benadrukt de mogelijkheden voor de internationale groenten- en fruitsector in Egypte, een invloedrijk land met een grote productie en in- en uitvoer van groenten en fruit. Food Africa 2016 is volgens hem dan ook bij uitstek de geschikte gelegenheid om de Mac Fruit Attraction-beurs te houden. Bij de beurs in 2015 waren er 8340 bezoekers uit de branche en 241 exposanten uit 18 verschillende landen aanwezig. Het aanbod van de vakbeurs zal nu uitgebreid worden met de groenten- en fruitsector.

Bezoek www.macfrut.com voor meer informatie.
Publicatiedatum: