Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nicolas Mazard van Koppert Cress:

"Telers dachten niet aan toegevoegde waarde"

Tot een paar jaar geleden dachten telers niet na over de toegevoegde waarde van smaak, volgens Nicolas Mazard van de Amerikaanse vestiging van Koppert Cress. "De telers waren vooral op zoek naar manieren om goedkoper te telen en er werd dus geen rekening gehouden met smaak en beleving."



Er is een groot verschil tussen de Amerikaanse en Europese markten zichtbaar bij het bedrijf Koppert Cress met de lancering van microgroenten. "Ze zijn onbekend in Frankrijk, maar bestaan al 10 jaar in de Verenigde Staten. In de Verenigde Staten kwamen we met een verbetering van een bestaand product, terwijl dit in Europa helemaal nieuw was. Dit vereist zeer verschillende strategieën", zegt Nicolas Mazard.

De marketingaanpak is ook sterk gevormd door de horeca, met name restaurants, die zorgen voor de belangrijkste inkomsten van het bedrijf. "De meeste producten komen eerder in restaurants dan in de winkel, aangezien koks altijd op zoek zijn naar iets nieuws. We hebben al een stevige basis in de horeca, dus vanaf 2015 zullen we waarschijnlijk ook uitbreiden naar de supermarkten", bevestigt Nicolas.

In de horeca promoot de microgroenten niet als garnering, maar als verse kruiden. Nicolas Mazard: "We willen aan elke gerecht een waarde toevoegen, niet alleen met hoe het eruitziet, maar vooral met hoe het smaakt. Hiervoor is een mentaliteitsverandering nodig."

Ondertussen probeert Koppert Cress ook supermarkten te bereiken. Volgens Nicolas kan superfood goed zijn als consumenten zich bewust worden van hun gezondheid. Sociale media helpt hierbij. "We willen onze focussen op wat wij denken dat een grote trend kan worden, dus dit is alvast een proefrit voor microgroenten."



Met een soortgelijke promotie voor alle levende microgroenten, hebben topverkopers hetzelfde succes als in Nederland. "De vraag is dan wat een product succesvol maakt. Is het altijd de smaak? Of zijn er aspecten zoals: kan het tegen kou? Zal het er nog goed uitzien na een week? Ook veel logistieke aspecten spelen een rol bij de versheid," legt Nicolas uit.

Koppert Cress is erg bezig met marketing met een aanpak, die niet alleen goed is voor de distributeur, maar meer focust op wat chefs en eindgebruikers willen. "Deze aanpak houdt vooral rekening met aspecten als smaak of organische stoffen, terwijl distributeurs vooral geïnteresseerd zijn in de prijzen", zegt Nicolas.

Voor meer informatie:
Nicolas Mazard
KOPPERT CRESS USA
Tel: (+1) 631 734-8500
nicolas@koppertcress.com
www.koppertcress.com

Publicatiedatum: