Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
John van Laethem:

"Veel minder restaurantbezoeken door WK-gekte"

Tholen - In eerste instantie zou je niet zeggen dat het Wereldkampioenschap Voetbal invloed zou kunnen hebben op de AGF- of kruidenhandel. Toch merken bedrijven, die met name aan restaurants leveren, zeker het verschil. John van Laethem van Van Laethem vertelt dat de handel momenteel redelijk verloopt. "Het enige waar we op dit moment last van hebben is dat de WK-gekte wordt vertaald in minder bezoeker bij de restauranthouders."



Volgens John hebben veel horeca-uitbaters last van een kleinere bezetting. "En wij merken dat natuurlijk ook in de afzet. Met name vorige week hebben we dat sterk gevoeld. We horen veel van onze afnemers zeggen dat er wel klanten komen, maar ze eten snel even één gerecht en zijn weer snel terug buiten. Velen willen namelijk de wedstrijd thuis volgen of via een groot scherm. Het eerste deel van de match is nog niet zo belangrijk, maar het einde wil niemand missen. Bij sommige grote schermen, zoals op 'Zand in Brugge, zitten 15.000 mensen. Daar worden wedstrijden van de Rode Duivels alsook de finale op een groot scherm uitgezonden. Daarnaast zijn er nog veel meer plaatsen waar het WK door grote groepen wordt gevolgd. "Een groot deel daarvan zat waarschijnlijk normaal gezien op restaurant."

Stijgende consumptie
Het veelzijdige assortiment van Van Laethem bestaat uit culinaire kruiden, eetbare bloemen, minigroenten, zeegroenten en salades. "We hebben dit seizoen weinig uitbreiding in het assortiment, maar we kijken wel uit naar een verbreding van de markt. Met onze producten proberen we nu ook rechtstreeks de consument te bereiken." Hij verwacht dat er binnen twee weken er wel een inhaalbeweging zal zijn op het gebied van restaurantgebeuren. We hebben een moeilijk voorjaar gehad, maar nu komen we toch wat sterker uit de bocht. Over het algemeen is de consumptie iets gestegen in vergelijking met vorig jaar."

Voor meer informatie:
John van Laethem
Van Laethem Bvba
info@bellaroma.eu
www.bellaroma.eu