Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Denktank Fresh Initiative: Groente en fruit zijn de oplossing

Denktank Fresh Initiative formuleert missie: "Nederlanders eten vanzelfsprekend – en met plezier – meer groente en fruit."

'Nederland moet beter gaan samenwerken om een gezonder land te realiseren'. Met deze uitspraak kunnen de uitkomsten van de Denktank Fresh Initiative worden samengevat. De Denktank heeft in kaart gebracht, met welke trends en factoren rekening moet worden gehouden bij het nadenken over de consumptie van groente en fruit in Nederland en de wijze waarop de consumptie kan worden verhoogd. Er is een missie geformuleerd: Nederlanders eten vanzelfsprekend – en met plezier – meer groente en fruit. In een wie doet wat kaart is in kaart gebracht wat spelers kunnen doen om de missie te bereiken. Het verdient aanbeveling deze spelers met elkaar en vertegenwoordigers van de sector in contact te brengen Primaire sector, fabrikanten, retail en cateraars, maar ook bijvoorbeeld zorgverzekeraars, beleidsmakers, milieubewegingen en onderwijs moeten hun krachten bundelen om een geïntegreerde aanpak te introduceren die Nederlanders stimuleert meer groente en fruit te eten. Vertegenwoordigers van de genoemde partijen hebben in zeven denksessie nagedacht over trends en factoren die invloed hebben op de consumptie van groente en fruit. Ook zijn acties gedefinieerd die de afzonderlijke partijen kunnen uitvoeren om tot een hogere consumptie te komen.

Klik hier voor het eindrapport.


Bron: PT
Publicatiedatum: