Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Duitse klanten hebben geen probleem met misvormde groenten en fruit
Moeten de groenten in de supermarkt er altijd perfect uitzien? Volgens een enquête hebben de meeste consumenten geen problemen met minder mooie producten, meldt de Duitse website n24.de. Een grote meerderheid van de Duitse supermarktklanten zou volgens een enquête ook groenten en fruit met schoonheidsfoutjes zoals vlekken of vervormingen kopen - al helemaal tegen lagere prijzen. 84% van de Duitsers kan zich dit voorstellen, zo blijkt uit een online enquête van instituut voor meningsonderzoek YouGov. 7% van de ondervraagden zou helemaal niet overwegen om deze levensmiddelen te kopen.
90% van de ondervraagden vindt dat groenten en fruit met schoonheidsfoutjes tegen lagere prijzen aangeboden zouden moeten worden, 7% wil dat juist niet. Voor de enquête werden halverwege oktober 1037 mensen van 18 jaar en ouder ondervraagd.
Vooral oudere klanten staan ervoor open dat niet geheel onberispelijke appelen of tomaten naast de producten die aan de norm voldoen in de supermarkten worden aangeboden. Ook zou 88% van de 55-plussers producten met schoonheidsfoutjes kopen. Bij de 18- tot 24-jarigen is dit 76%. 17% van hen zou deze producten absoluut niet kopen. In West-Duitsland (85%) zijn er bovendien meer voorstanders dan in Oost-Duitsland (79%).