Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Impala Fruit waarschuwt voor oplichter uit Kenia

Impala Fruit B.V. wil graag waarschuwen voor een oplichter uit Kenia:

WEFETO AGENCIES
Suppliers of Freshest Vegetables & Fruits
P.O. Box 35226,00100 Nairobi
Tel: +254 (0) 0721 147 503 , 254 (0)722 433 899
Contact persoon: Wesley Edambo

Via dit bedrijf hebben wij in februari een order geplaatst voor bonen, snow peas en sugarsnaps bestemd voor een supermarkt keten in Europa. Na intensief contact over prijzen en aantallen heeft dhr. Wesley een 1100 collie bevestigd. Op de dag van verzending werd deze echter tot tweemaal toe uitgesteld vanwege allerlei vage excuses. Zo was bijvoorbeeld binnen 2 dagen het weer drastisch veranderd in zware regenval. Terwijl volgens alle weerberichten het in geheel Kenia lekker droog was.
Daarna verdwenen de groenten op het vliegveld om een dag later op miraculeuze wijze weer op te duiken. Nadat de groenten op Schiphol werden ingevlogen, bleek slechts 254 collie van de originele order geleverd te zijn. De resterende groenten zijn helaas niet geleverd. Vervolgens mochten wij hals over kop een alternatief zoeken en hebben wij lokaal groenten in laten pakken om toch te kunnen leveren.

Niet alleen weigert leverancier nu verantwoordelijkheid te nemen voor de gemiste collies groenten of de gemaakte kosten voor de dekkingskoop, die wij moesten doen, ook blijven ze volharden in een betalingsverzoek voor een bedrag dat niet klopt. We worden nu zelfs bedreigd met een 'zwarte lijst' en 'het op de hoogte stellen van de ambassade'. Dit dispuut gaat gelukkig echt niet over duizenden euro's maar de stress die je van dergelijke onbetrouwbare leveranciers hebt is vele malen duurder.

In het kort komt het erop neer dat deze agent veel meer heeft beloofd en bevestigd dan ze waar kunnen maken. In plaats van dit probleem op te lossen, wordt er volstaan met 'sorry, volgende keer beter' en 'wanneer ga je betalen?'.
Nu blijkt ook nog dat ons probleem is afgeschoven op de boeren waar Wefeto de groente heeft gekocht. Tot op de dag van vandaag wordt er volhardend verzocht vanuit meerdere hoeken om volledige betaling voor iets waar Wefeto absoluut geen recht op heeft. Het kan zelfs zijn dat indien dhr. Wesley een betaling ontvangt, dit nog steeds niet wordt afgedragen aan zijn boeren. Ook geen onbekend verschijnsel in Kenia helaas.

Het kostte ons 6 extra dagen, 25 sms'jes en een uurtje of 8 aan het typen van e-mails tussen luchtvaartmaatschappij, leverancier en klant om uiteindelijk 254 collie groenten geleverd te krijgen van de 1100 bestelde collies. De stress die je van dergelijke oplichters hebt, is echt ongelooflijk.

Wij willen dan ook iedereen waarschuwen NIET met dit agentschap in zee te gaan.

Heeft u aanvullende informatie nodig, dan stellen wij dit graag beschikbaar.

Hoogachtend,

Tygho Kampschoer
Import Manager
Impala Fruit B.V.
info@impalafruit.com

Impala Fruit waarschuwt voor dit bedrijf en verklaart zich bereid hier verdere informatie over te geven. Agf.nl draagt geen enkele aansprakelijkheid t.a.v. de hierboven vermelde gegevens. Deze berichten worden geplaatst buiten de verantwoordelijkheid van www.agf.nl en daarom wordt de afzender van het bericht er altijd bij vermeld.
Publicatiedatum: