Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Mastronardi omarmt zachtfruit: "We voegen steeds rassen en areaal toe"

Mastronardi Produce staat bekend om zijn aanbod van kasgroenten, maar het assortiment is de afgelopen jaren ook uitgebreid met zachtfruit. In 2018 is Mastronardi Produce een samenwerking aangegaan met BerryWorld om Mastronardi BerryWorld of America op te richten.

Karan Kohli, verkoopdirecteur zachtfruit bij Mastronardi Produce, prijst de samenwerking met BerryWorld voor de nieuwe kansen die het voor de zachtfruitteelt biedt. "Paul Mastronardi richt zich op smaak, aangezien de beste smaak herhalingsaankopen stimuleert. Paul was een pionier in de hightech zachtfruitteelt in 2003. Toen onze joint venture met BerryWorld deze exclusieve, smaakvolle rassen naar de Verenigde Staten bracht, begonnen we de teelt voor de Noord-Amerikaanse markt op te schalen."

Het zachtfruit dat Mastronardi teelt, distribueert en op de markt brengt, vindt zijn weg naar een breed en divers publiek. "We hebben echt voor ieder wat wils. We hebben innovaties die gericht zijn op kinderen, zoals onze frooties-verpakking en snacks voor onderweg. Via ons merk BerryWorld bieden we ‘everyday gourmet’ zachtfruit aan. En het WOW® Berries-assortiment pronkt met de beste smaakeigenschappen. Het zijn unieke rassen die ons verwachtingspatroon veranderen over hoe een aardbei of bes zou moeten smaken. Samen met onze retailers innoveren en breiden we de categorie uit om het hele segment te bedienen."

Met zijn merken is Mastronardi erin geslaagd fors en snel te groeien. "We hebben het afgelopen jaar een aanzienlijke uitbreiding van hightech-areaal voor aardbeien gerealiseerd. Mastronardi Produce is inmiddels de grootste kasaardbeienteler in Amerika. Het WOW Berries-assortiment kan constant op een goede vraag rekenen en heeft smaken voor iedereen. Onze Lolliberry-aardbei heeft een hoge Brix en is superzoet, zoals snoep, terwijl onze Pearberry-aardbei hints heeft van zure appel en citrus. Onze Dreamberry is de klassieke, grote robijnrode aardbei en doet je denken aan hoe een perfecte aardbei zou moeten smaken."

Net zoals mensen verschillende soorten appelen kopen tijdens een enkel winkelbezoek, denkt Mastronardi dat dezelfde trend te zien zal zijn bij aardbeien, aangezien elk ras iets unieks te bieden heeft. "Wij geloven dat consumenten twee verschillende aardbeientypes zullen kopen, net zoals ze twee verschillende appelen kopen. Daarom voegen we elk jaar honderden hectares zachtfruit toe. We willen de categorie zowel horizontaal als verticaal laten groeien."

Nieuwe rassen
Mastronardi blijft rassen ontwikkelen voor de vier zachtfruitsoorten die het teelt- aardbeien, frambozen, blauwe bessen en bramen - en heeft nieuwe bramen- en frambozenrassen op de planning staan voor 2023. Voor de ontwikkeling van bramen zegt Karan dat consistentie in smaak de belangrijkste eigenschap is: "Ik ben erg enthousiast over onze Moonberry-braam die in 2023 wordt gelanceerd als onderdeel van onze WOW Berries-lijn. We zijn altijd op zoek naar de beste smaak en het bramensegment heeft een groot groeipotentieel."

Hoewel bramen volgens haar de snelstgroeiende bes in het hele zachtfruitsegment blijft, is de totale omzet laag. "Wat de productie betreft, is het een hele uitdaging ze te telen, en wat de consumptie betreft, weet de consument niet altijd wat hij of zij gaat krijgen. Daarom heeft Mastronardi Produce geïnvesteerd in de ontwikkeling van rassen om beter smakende en langer houdbare bramen te kunnen leveren. Zodra consumenten onze smaakvolle, superzoete bramen hebben geprobeerd, zullen ze er verliefd op worden. Onze Moonberry-bramen zijn constant zoet, en die unieke smaak zal zorgen voor herhalingsaankopen." 

BerryWorld en WOW Berries groeien volgens Karan gestaag door. "Onze activiteiten zijn begonnen in het noordoosten van de Verenigde Staten en we breiden ons snel uit naar het westen. De vraag naar ons zachtfruit neemt voortdurend toe en we voegen steeds rassen en areaal toe om aan de vraag van onze klanten te voldoen." Binnenkort is het zachtfruit van het bedrijf in heel het land verkrijgbaar.

Karan laat er geen twijfel over bestaan dat de toekomst van zachtfruit rooskleurig is, en aangezien het assortiment en -areaal van Mastronardi Produce blijft uitbreiden, is de verwachting dat 'de veteraan in de sector' in de toekomst net zo geassocieerd wordt met zachtfruit als met kasgroenten. 

Voor meer informatie:
Mastronardi Produce
www.sunsetgrown.com 

Publicatiedatum: