Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Coöperatie DOOR gaat verder als Growers United

Vanaf 15 oktober gaat Coöperatie DOOR verder onder de naam Growers United. In een online bijeenkomst zijn de nieuwe naam en het nieuwe verhaal aan de leden en medewerkers gepresenteerd. “De nieuwe naam past naadloos bij onze strategie van samen ondernemen. Daar ligt de kracht van de coöperatie die in 2013 is opgericht”, vertelt voorzitter Jack Groenewegen trots.

Directe aanleiding voor de nieuwe naam is een nieuwe strategie waarin gezonde vruchtgroenten van een eerlijke bron centraal staan. “Onze strategie moet waarde toevoegen voor onze leden en bijdragen aan een sterke positie voor onze telers. Daar draait het voor ons om,” aldus algemeen directeur Jan Opschoor.

Voorzitter en directie toasten op de nieuwe naam Growers United. Van links naar rechts : Stefan van Vliet, financieel directeur – Erik de Jong, operationeel directeur - Jack Groenewegen, voorzitter – Jan Opschoor, algemeen directeur en Perry Dekkers, commercieel directeur

Consument centraal
“We zetten de consument centraal in onze nieuwe strategie. Dat willen we ook uitstralen met ons nieuwe verhaal en onze belofte: Good food in good hands. Growers United is een coöperatie van familiebedrijven met jarenlange ervaring, echte vakmensen”, vult commercieel directeur Perry Dekkers aan. “Samen met onze klanten willen we zoveel mogelijk consumenten verleiden om op meerdere momenten per dag te genieten van gezonde, betrouwbare en smaakvolle vruchtgroenten van topkwaliteit. Direct van de bron en duurzaam geteeld.”

Gezamenlijk verpakkingscentrum
De nieuwe naam hangt binnenkort aan de gevel van het nieuwe verpakkingscentrum, dat gezamenlijk eigendom is van onze leden. De merken Prominent, Purple Pride, SweetPoint, Green Diamonds en PapriCo bundelen steeds meer de krachten, waaronder gezamenlijk verpakken.

De nieuwbouw langs de A20 in Maasdijk wordt deze maand in gebruik genomen door de eerste medewerkers. Stap voor stap vindt het op maat verpakken en distribueren van de tomaten, aubergines, puntpaprika’s en komkommers onder het nieuwe dak plaats.

Het verpakken van de blokpaprika’s van PapriCo blijft Growers United in Noord-Holland doen en de activiteiten aan de Scheeweg in De Lier verhuizen in de komende jaren, stap voor stap, naar het nieuwe pand in Maasdijk.

De cijfers en feiten
Met 5 merken, ruim 40 familiebedrijven, circa 600 hectare glas en ruim 400 miljoen euro omzet is Growers United een van de grotere spelers in teelt, verpakken en verkoop van kasgroenten in Europa. De coöperatie ondersteunt de telers niet alleen met verkoop en marketing, maar begeleidt hen ook bij bijvoorbeeld kwaliteitszorg, certificering in voedselveiligheid of met het verduurzamen van de teelt. Verder wordt geïnvesteerd in de toekomst door specialisten aan te trekken, bijvoorbeeld op het gebied van data-analyse, innovatie management en internationalisering. 

Voor meer informatie:
Growers United
www.growersunited.nl

Publicatiedatum: