Het is een bekende naam in de tuinbouw: Bayer. Sinds de fusie worden veredeling van groentenzaden onder de merknaam De Ruiter, gewasbescherming en digitalisering met elkaar gecombineerd. De Ruiter presenteert zich gezamenlijk met de andere merken van Bayer. Daarmee geven ze invulling aan het thema van dit jaar: Samen werken aan succes.
Innovatieve geïntegreerde gewasbescherming
Bayer presenteerde onlangs op de HortiContact een breed portfolio innovatieve gewasbeschermingsproducten, die breed toepasbaar zijn in geïntegreerde gewasbescherming. Via een display kregen de bezoeker tekst en uitleg over Serenade, Flipper, Sonata en Sivanto Prime. Glenn Machielsen, marketing communications manager bij Bayer: “We hebben voor het eerste een touchscreen op de stand gehad waarop wij productinformatie en video’s getoond hebben. Dit heeft goed gewerkt bij het bespreken van onze producten. Zo kunnen we bijvoorbeeld het werkingsmechanismes van Serenade in een animatie laten zien.”
Op de eerste rij: Meng Ting Song, Antonia Kolovou, Svetlana Tokunova, Jos Pauwels, Brenda van Diejen. En op de achterste rij: John van der Knaap, Rob van der Lans, Huib Koerts, Peter Custers, Jan Hulst
Resistent tegen het bontvirus
Svetlana Tokunova (De Ruiter Portfolio Marketing Manager): "‘Dit jaar stonden de komkommerrassen van de Ruiter met een resistentie tegen het gevreesde bontvirus erg in de belangstelling. Dat zijn de rassen Gotja, Getty en Garpo, die alle drie niet alleen CGMMV-resistent zijn, maar óók goed meekomen in productie en kwaliteit."
Tomaat en onderstammen
Svetlana vervolgt: "De Ruiter is een bekende naam in tomaat en onderstammen. Wij zijn erg trots op die positie, die wij vooral danken aan het vertrouwen van onze klanten. Wij krijgen veel vragen over recente introducties in tomaat, zoals Radiance en Marinice en ook Sevance. Maar ook ons vertrouwde ras Merlice blijft volop in de belangstelling staan. Op onze beurt ondersteunen wij telers met onze kennis en expertise, bijvoorbeeld met kennissessies van onze De Ruiter Academy in het De Ruiter Experience Center."
De Ruiter Experience Center
John van der Knaap is de manager van het De Ruiter Experience Center. John: "Inmiddels hebben we al meer dan 6.000 bezoekers vanuit de hele wereld ontvangen in het Experience Center, veel meer dan vooraf gedacht. We blijven ook continu vernieuwen, zoals bijvoorbeeld met onze Journey of the Seed: een tomaat waar je binnen kunt stappen om het verhaal van zaad te ervaren. Juist door continu toegevoegde waarde te bieden, blijven telers en retailers komen."
John gaat verder: “Het delen van kennis is enorm belangrijk voor De Ruiter. Daarin speelt het De Ruiter Experience Center, als de basis voor onze De Ruiter Academy, een rol." Svetlana: “Zo werken wij samen met telers, plantenkwekers, adviseurs en vele andere professionals uit de branche samen aan succes.”
Voor meer informatie:
De Ruiter Seeds
www.deruiterseeds.com
info@deruiterseeds.nl