Volkskrant-columniste prikt AH-bioformule door
De nieuwe biologische variant op de Twijnstraat spant wat haar betreft de kroon. "De schappen waren op elkaar gestapelde houten kratjes en de muur was, natuurlijk zou ik bijna willen zeggen, bewerkt met schoolbordverf en gekrijte krulletters. Ik werd er meteen een beetje agressief van." Vervolgens omschrijft ze de nieuwe opmaak van groenten- en fruitverpakkingen waarop tegenwoordig 'bijna altijd een foto van één of ander frisgeboend Boer zoekt Vrouw-stel staat met de tekst: 'Dit zijn Johan en Anke Broerse uit Maarselerveen. Samen met de twintig verstandelijk gehandicapten van hun zorgboerderij hebben zij deze appelen zelf geteeld, geplukt en verpakt. Dat is vast sympathiek, maar het is ook gewoon keiharde marketing".
Vroeger opstaan
Brandt Corstius eindigt haar tirade met: "Voor de bewoners van de Twijnstraat en omgeving is die Albert Heijn Biologisch vast hartstikke fijn. Hij opent namelijk een uur eerder dan de gewone Albert Heijn ernaast: al om 7 uur 's ochtends. Dat is natuurlijk omdat biologische mensen veel eerder opstaan dan gewone mensen. Nog even over dat verschil tussen biologisch en gewoon, daar heeft de Albert Heijn ook al iets op bedacht, want we moeten natuurlijk niet denken dat biologisch alleen voor een select groepje is. 'In iedere Albert Heijn-supermarkt heeft de klant nu dagelijks de keuze: gewoon of gewoon biologisch. Daar moet ik gewoon een beetje van overgeven."
Bron: Utrecht.nieuws.nl