De Chester Market werd kortstondig ontruimd vanwege een opmerkelijk incident met een kraamhouder die een overmatige hoeveelheid chilipepers aan het koken was. Het voorval deed zich voor op een zaterdagmiddag, waarbij de hulpdiensten reageerden op klachten van klanten over chili-dampen. Chester Fire Station verzekerde het publiek dat er geen bredere gezondheidsproblemen waren als gevolg van dit incident. De Cheshire Fire and Rescue Service stuurde vijf brandweerwagens naar de locatie op Hunter Street in het stadscentrum.

Brandweerlieden, voorzien van ademhalingsapparatuur, doorzochten grondig het pand maar vonden geen tekenen van brand of rook. Het werd vastgesteld dat het probleem voortkwam uit het koken van een aanzienlijke hoeveelheid chili-olie, waarbij de dampen het ventilatiesysteem binnenkwamen.

Bron: Sky News