Startup Groentegoed kan verder doorpakken met hun assortiment aan broodbeleg op basis van groenten. Een week na de lancering van hun campagne haalden ze meer dan een ton op bij investeerders via CrowdAboutNow. Ze hebben de ambitie om de nummer 1 keuze voor gezond beleg te worden.
Jeroen Schuurman en Albert van der Veen, foto Groentegoed
Groentegoed maakt groentespreads zonder toegevoegde conserveringsmiddelen en suiker en zoveel als mogelijk gemaakt van ‘verspilde’ groenten. Vier jaar geleden ontwikkelde Groentegoed de eerste spread: Tomaat Americain van een reststroom van Duijvestijn Tomaten die het nieuwe bedrijf steunde en twee jaar ook voor de productielocatie zorgde. Vorig jaar ging Groentegoed zelfstandig verder en verhuisden ze naar een eigen productielocatie in Lopik.
De producten worden al gebruikt in 500 kinderopvanglocaties, door cateraars, in de horeca en verkocht via food online en een 20-tal speciaalzaken. Het zou te gek zijn om Groentegoed ook te zien in alle ziekenhuizen. "Daar zijn we druk mee bezig." De producten zijn verkrijgbaar in 150 grams verpakking voor de consument en 275 gram voor foodservice. Wekelijks rollen er zo’n 6000 bakjes Groentegoed van de band.
"Nu willen we het assortiment uitbreiden met meer lekkere en gezonde groentespreads. Bovendien willen we onze verpakkingen beter en gevarieerder maken. Minder plastic en geschikter voor grootverbruikers. Wij gaan voor één-laags en gerecycled plastic en een grotere verpakking. Ook willen we door heel Nederland meer bekendheid verkrijgen bij cateraars en in de kinderopvang", aldus Groentegoed.
Voor meer informatie
https://crowdaboutnow.nl/campagnes/groentegoed