"Momenteel kweken we drie planten die niet in Europa groeien, omdat het geen zin heeft ons te richten op moleculen die we lokaal al kunnen vinden. We werken samen met botanici en universiteiten om verschillende genetica te testen en exoten te kweken," zegt Lindsay Azpitarte, bedenker van het cosmeticamerk Ulé.
Ulé maakt gebruik van vertical farming en het aeroponicsysteem van Tower Farms en ontwikkelt cosmetische producten en gewasbeschermingsmiddelen die de veerkracht van de huid verbeteren en deze beschermen tegen celstress.
Lindsay Azpitarte en Yishai Nissan
"We gebruiken niet alleen bloemen, we gebruiken de hele plant, wat we de 'totem' van de plant noemen. Dit maakt deel uit van het "zero-waste" beleid van het project. Voor elke plant die we kweken, hebben we 60 parameters ontwikkeld om de behoeften van de plant tijdens de verschillende groeifasen te verfijnen. Onze drie belangrijkste variabelen, naast onze unieke genetica, zijn belichting, irrigatie en klimaat; deze omstandigheden zijn volledig traceerbaar en kunnen alleen worden geoptimaliseerd met indoor farming," zegt Yishai Nissan, Chief Technical Officer en medeoprichter van Tower Farm.
Het TowerFarm systeem, gebruikt voor de teelt
Negentien verschillende planten bekeken
Op minder dan een half uur van Parijs heeft Tower Farms een onderzoeksfaciliteit van 300 vierkante meter en een productiefaciliteit van 750 vierkante meter die zijn gewijd aan het Ulé-project en de voortdurende optimalisatie van de protocollen. Lindsay legt uit hoe Ulé eerst negentien verschillende planten bekeek in samenwerking met Tower Farms, tuinbouwexperts en universitaire partners.
Vervolgens heeft het team de selectie teruggebracht tot drie planten. Volgens Yishai konden Ulé en Tower Farms in samenwerking met het Institute of Organic and Analytical Chemistry (ICOA) de effecten evalueren van diverse "innovatieve en baanbrekende" teeltomstandigheden op het chemische profiel van de plant.
"Indoor farming biedt veel lokale mogelijkheden voor productontwikkelingen op basis van planten, vooral om te zien wat er met planten gebeurt als we de genetische bron en de groeiomstandigheden veranderen. Wij denken dat dit de plantenextracten ten goede komt en we hebben geweldige resultaten gezien," zegt Yishai.
Zeven producten beschikbaar, meer in het verschiet
Zoals eerder vermeld, begon Ulé te experimenteren met negentien plantensoorten, maar het aantal is teruggebracht tot drie: coleus, Centella en tulsi. De zeven producten die momenteel verkrijgbaar zijn, zijn afgeleid van deze planten en hebben tot doel de impact van stress op de cellen te verminderen, ze te beschermen tegen oxidatieve stress, de collageensynthese te stimuleren en ontstekingen te voorkomen.
Ulé heeft momenteel zeven producten in zijn portfolio, waaronder vier serums, een hydroversterkende crème, een bloemennevel en een olie. Het bedrijf is van plan zijn productlijn in de nabije toekomst uit te breiden.
De productlijn van Ulé
"We hebben binnenkort acht producten en volgend jaar komen we er met nog een paar. We zullen ook meer evenementen organiseren op onze Eco-Farm, waar de media zelf een kijkje kunnen komen nemen," zegt Lindsay.
De producten van Ulé zijn online te koop bij de Galéries Lafayette Haussmann en Ulé's pop-up store in hartje Parijs.
Voor meer informatie:
Lindsay, Creator of Ulé
Ulé
hello@ulebeauty.com
www.ulebeauty.com
Yishai Nissan, CTO, Co-Founder of Tower Farms
ynissan@towerfarm.fr
Tower Farm FR
www.towerfarm.fr