Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Gezond, gemak en minder voedselverspilling in één doos

Albert Heijn breidt assortiment verspakketten verder uit

Albert Heijn introduceert zeven nieuwe ongesneden verspakketten en drie nieuwe gesneden verspakketten die bestaan uit herfstgerechten zoals Hollandse runderstoof, preikerrie-ovenschotel, wortelknolselderijstamppot en pompoenrollade. Hiermee wil Albert Heijn beter eten bereikbaar maken. 

"Al vanaf de lancering in 2004 zijn verspakketten een groot succes. De aandacht voor voeding en wat het met je doet neemt de afgelopen jaren sterk toe en klanten zijn blij met de eenvoudige en gezonde recepten en het gemak van de gepaste hoeveelheid ingrediënten in een doos. Het koken met de verspakketten voorkomt bovendien voedselverspilling", aldus AH.
 
Vanaf half oktober breidt Albert Heijn de keuze uit met onder meer:

  • Rendang met sajoergroenten
  • Hollandse runderstoof
  • Preikerrie-ovenschotel
  • Zuurkoolovenschotel
  • Rodekoolovenschotel
  • Wortelknolselderijstamppot
  • Pompoenrollade met couscous

De pompoenrollade is een vegetarisch spektakelstuk en bewijst dat je geen vlees nodig hebt om een lekkere, gezonde én voedzame herfstmaaltijd op tafel te zetten.

Beter eten
Albert Heijn introduceerde in 2004 het allereerste verspakket: erwtensoep. Inmiddels bestaat het assortiment uit een brede keuze aan soepen, maaltijdsalades, complete maaltijden en bijgerechten. In ieder verspakket zitten alle verse ingrediënten voor een gezonde maaltijd. Met de populaire pakketten wil Albert Heijn beter eten bereikbaar maken voor iedereen. “Onze klanten zijn zich steeds meer bewust van het belang van gezond eten en de rol van groenten daarin. Tegelijkertijd hebben zij door gebrek aan tijd en inspiratie soms moeite lekkere, gemakkelijke en gezonde gerechten te maken. Dan zijn de verspakketten een uitkomst”, aldus Henk van Harn, directeur merchandising & sourcing van Albert Heijn.

Zestig verspakketten
Er is een grote verscheidenheid aan verspakketten: van Mexicaanse burrito’s en Italiaanse lasagne tot Pad Thai, Chili sin carne, risotto en Marokkaanse couscous. Het aanbod is de afgelopen jaren flink uitgebreid, in totaal zijn er nu zestig verspakketten die wisselen met het seizoen. Gemiddeld zijn per winkel zo'n 28 verspakketten met ongesneden groenten en zes varianten met gesneden groenten verkrijgbaar. De populairste verspakketten zijn de Indiase curry madras, de lasagne en de tomatensoep.

Verpakking
De groenten zitten vaak onverpakt in het pakket. Dit scheelt verpakking en de verpakking van de verspakketten is zo ontworpen dat de kartonnen wikkel en doos en de folie na gebruik makkelijk gescheiden weggegooid kunnen worden.

Publicatiedatum: