Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Komkommergeur nieuw Seepje moet 'Duitse neuzen gaan overhalen'

DOEN Participaties en Fair Capital Partners Impact Investing investeren samen 1 miljoen euro in de Europese expansie van het duurzame zeepmerk Seepje. Vanaf week 49 zijn het wasmiddel, de handzeep en de reinigers op grote schaal verkrijgbaar in België en het afwasmiddel in Duitsland. Seepje verdubbelt hiermee het aantal Europese verkooppunten naar naar 4.500.

"Onze producten waren al beperkt te vinden in het buitenland maar nu is de tijd rijp om fors op te schalen, een spannend moment want je weet natuurlijk niet of de producten het net zo goed gaan doen als in Nederland", vertelt Seepje medeoprichter Jasper Gabriëlse. "Uit marktonderzoek bleek bijvoorbeeld dat het noodzakelijk was om een nieuwe geur te ontwikkelen voor de Duitse markt. Onze 'Komkommer en Aloë Vera geur' moet daar nu de neuzen gaan overhalen."

Duitse marktleider DM neemt Seepje op
Sinds deze week zijn de natuurlijke afwasmiddelen van Seepje bij 2000 winkels van drogisterijketen DM in Duitsland verkrijgbaar en is het hele assortiment in België te vinden bij de buurtsupers van OKay, onderdeel van de Colruyt Group.

De nieuwe geur voor de Duitse markt: Komkommer en Aloë Vera.

"DOEN Participaties is al sinds 2015 betrokken bij Seepje als eerste financier. Inmiddels is het merk wereldwijd een lichtend voorbeeld voor de was- en reinigingsproductensector", vertelt Michelle de Rijk, Impact Investment Manager bij DOEN Participaties. "Wat begon als een wasmiddel gemaakt met de schillen van de Zeepnotenboom is uitgegroeid tot een breed assortiment aan reinigingsproducten op basis van innovatieve en milieuvriendelijke ingrediënten."

Eerste Europese Fair Trade wasmerk
Seepje is begin oktober WFTO-guaranteed member geworden, het eerste Europese Fair Trade wasmerk. Dit betekent dat Seepje handelt naar de tien Fair Trade principes en de komende jaren verbeteringen doorvoert die bijdragen aan betere werk- en leefomstandigheden voor de schillenboeren in Nepal. Sinds de oprichting in 2013 streeft Seepje een positieve impact na op alle betrokkenen in de handelsketen. De schillen van de Sapindus mukorossi-vrucht, die een natuurlijke vorm van zeep bevatten, worden voor een eerlijke prijs ingekocht. Met wasmiddel, handzeep en reinigers op basis van natuurlijke ingrediënten wil Seepje de wereld schoner én mooier maken.

“Alleen bedrijven die een positieve impact nastreven, komen in aanmerking voor een investering van ons Fair Capital Impact Fonds”, vertelt impact investeerder Jasper Snoek. “We zijn trots dat we bij kunnen dragen aan de groei van Seepje, zodat ook consumenten in de rest van Europa echt schoon kunnen wassen.”

 

Publicatiedatum: