Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Italiaanse kassenbouwer investeert in state-of-the-art robotlaslijn

CO.SER heeft geïnvesteerd in het machinepark, zelfs in wat de kassenbouwer een 'merkwaardig jaar' noemt vanwege de coronapandemie. "Dit jaar hebben we een ultramoderne robotlaslijn in gebruik genomen die ons werk efficiënter maakt en ons helpt om tijd te besparen en tegelijkertijd de veiligheid van de bediener te garanderen", aldus Maria Cipro van het Italiaanse bedrijf dat nabij Napels is gevestigd.

"Voor een bedrijf betekent het gebruik van een robotarm het waarborgen van de veiligheid van zijn werknemers, aangezien zij niet worden blootgesteld aan het UV-licht dat door het lassen wordt gegenereerd en dat op de lange termijn problemen kan veroorzaken en zelfs kan leiden tot kanker als gevolg van de dampen en de hitte. Het zorgt ook voor een hogere kwaliteitsnorm voor ons productieproces en onze kassen," zegt Cipro.

CO.SER gebruikt alleen gecertificeerd Italiaans materiaal. "Het feit dat onze klanten dankzij mond-tot-mondreclame toenemen, betekent dat de kwaliteit van onze kassen tastbaar is en wordt gewaardeerd. Dit betekent dat we in de toekomst op dezelfde weg verder gaan, terwijl we open blijven staan voor suggesties van onze klanten om onze kassen te verbeteren."

Covid-19 en de gevolgen daarvan
"Onze omzet ligt in de lijn van vorig jaar, maar het stressniveau is veel hoger door zowel de opgelegde lockdown in het voorjaar alsook door het feit dat ons team niet compleet is door de hoge besmettingsgraad in onze regio, die ook onze medewerkers heeft getroffen. Gelukkig zijn die gevallen geïsoleerd gebleven dankzij sociale distantie en het gebruik van mond- en neusmaskers."

De sluiting van het bedrijf in maart, een periode waarin CO.SER meestal verwerkt materiaal verzamelt, heeft de leveringen geblokkeerd en vertragingen veroorzaakt die nog moeten worden gecompenseerd. "Onze levertijden zijn verlengd, vroeger waren het 30 werkdagen vóór de pandemie, nu hebben we het over 60 werkdagen. Op dit moment hebben we de achterstand op bestaande orders kunnen inhalen en we werken eraan om onze gebruikelijke levertijden voor het volgende voorjaar te kunnen garanderen."

"We hopen dat er snel een einde komt aan deze situatie, want als deze doorgaat, kan dit ook een negatief effect hebben op onze sector, als gevolg van de indirecte gevolgen van de crisis die de andere sectoren treft," besluit Cipro.

Voor meer informatie:
Maria Cipro
CO.SER. srl
Via Valle Annunziata, 77
81050 Francolise (CE) - Italië
+39 823 884 180
coser@libero.it
www.coseritalia.com
Facebook

Publicatiedatum: