Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Renée Peeters, Vitacress Real:

"Vitalicious is echt ons merk voor de out-of-home markt"

Tholen - Onlangs introduceerde Vitacress Real een nieuw kruidenmerk voor de foodprofessional: Vitalicious. In dit interview vertelt brand manager Renée Peeters meer over de positionering van het nieuwe merk en de impact van het Coronavirus op de kruidenafzet. "Met Vitalicious beogen we meer waarde uit kruiden te halen in samenspel met de foodondernemer en de foodprofessional.” 



Stevige impact
"De impact van corona op de kruidenafzet voor Vitacress Real heeft gezorgd voor groei in het retailkanaal. Het hamstergedrag in de eerste weken van de lockdown was niet alleen positief voor categorieën als toiletpapier en conserven. Mensen gingen massaal thuis koken en het gezellig maken en dat had een positieve uitwerking op onze kruidenafzet. Op ons foodservice kanaal heeft corona wel een stevige impact gehad. Daar zagen we de afzet teruglopen", blikt Renée Peeters, terug.

"Het idee om Vitalicious in de markt te zetten als gericht label vanuit
Vitacress Real voor de foodservicemarkt, stamt uit de tijd dat het coronavirus er nog niet was. Vitalicious was nog ‘in de maak’ toen corona uitbrak. Toch heeft het ons niet doen besluiten om de ontwikkeling stop te zetten of uit te stellen. Sterker nog een neveneffect van het coronavirus is dat gezond eten voor veel mensen in belang is toegenomen. En kruiden als natuurlijke smaakmakers passen helemaal in deze trend, waar ook de foodprofessional mee bezig is. Ook de lanceringsdatum van Vitalicious (begin september) hebben we niet gewijzigd. Dit moment hebben we bewust gekozen als vooravond van de herfst en de winter wanneer we weer meer thee gaan bestellen", aldus de brand manager.

“En de leveringsbetrouwbaarheid wordt dan ook altijd een groter thema. Beschikbaarheid is in de winter altijd al een grotere uitdaging dan het zomerseizoen en dat zal alleen maar lastiger worden gezien de tweede coronagolf. De ervaring uit de eerste golf leert dat wij een constante leveringsbetrouwbaarheid hebben, zelfs wanneer vluchten beperkt worden of de oogst in bepaalde Europese regio’s tegenvalt door extreem slecht weer. De breedte van ons teeltnetwerk maakt dat we altijd een oplossing vinden en kunnen leveren."

Kruidenconcepten voor de out of home markt
"We richten ons met Vitalicious op de professionele keuken van hotels, restaurants, cafés en cateraars. Foodprofessionals en foodondernemers zijn dus onze directie doelgroep en die bedienen we onder andere via het groothandelskanaal. Ook de verse kruidentheelijn is speciaal voor deze markt, maar bij dit concept is het Vitalicious merk front of house zichtbaar voor de consument, de gast in foodservice outlets. Vitalicious is echt ons merk voor out of home consumptie. Kruiden voor thuisgebruik leveren we ook vanuit Vitacress Real, maar die liggen als private label in de supermarkt. Ook hebben we bio-kruiden in ons assortiment. Bovendien zijn we PlanetProof gecertificeerd wat betekent dat onze kruiden duurzaam geteeld en verpakt zijn."

Gevraagd of Vitacress Real ook elders in Europa verwacht te groeien, antwoordt Renée: "Foodservice is een hele andere wereld dan retail. Om gericht te kunnen groeien in de foodservicemarkt, hebben we Nederland, België en Duitsland als focuslanden aangewezen. Daar hebben we ook een team voor opgelijnd staan. Maar we sluiten niet uit dat we in de toekomst met Vitalicious de rest van Europa gaan veroveren. Het is ons doel om het volledige potentieel van kruiden voor de foodservicemarkt in deze drie landen te ontsluiten. Hiertoe creëren we samen met foodprofessionals concepten die maken dat we meer waarde halen uit verse kruiden. Kruidenconcepten die van A tot Z worden verzorgd, waardoor bijvoorbeeld ook een 18-jarige aan de hand van een barboek met instructies een perfect kopje kruidenthee of een kruidige cocktail kan serveren!"

Voor meer informatie:
Renée Peeters
Vitacress Real
Faunalaan 50
5928 RZ Venlo
Mob +31 6 1103 5245
renee.peeters@vitacressreal.com 
www.vitalicious.eu