Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nathalia Delima, Artemis:

"Sinds corona is Canada onze snelst groeiende markt"

"We zijn sinds de uitbraak van het coronavirus elk kwartaal met 40% gegroeid, een aantal van onze klanten heeft het aantal locaties uitgebreid en we hebben het gebruik van het platform ook enorm uitgebreid. Artemis staat voor een essentiële infrastructuur, vooral in tijden van crisis of onzekerheid," zegt Alison Kopf, oprichter en CEO van Artemis.

Kenniskloof
"We hebben een intensieve focus op de algemene en institutionele kenniskloof bij teeltbedrijven gezien. Omdat de tuinbouw nog steeds zo analoog is, bestaat veel van de informatie met betrekking tot 'best practices' alleen in iemands hoofd."

Door de uitbraak van het coronavirus werd het pijnlijk duidelijk voor het team van Artemis dat dit een groot nadeel is voor bedrijven. "Als iemand ziek wordt en alleen hij weet deze informatie, wat gebeurt er dan als hij niet werkt?"

Nu meer dan ooit, ziet het bedrijf dat er interesse is in het documenteren van deze processen en het houden van trainingen hierover in de hele organisatie, zodat als iemand vertrekt, met pensioen gaat, of ziek wordt, het bedrijf kan blijven doorgaan.


De oprichter en CEO van Artemis, Allison Kopf

"Ik ben verheugd om te zien hoeveel van deze modellen gangbaar worden. Omdat Artemis al volledig op afstand werkte en digitale diensten leverde, hadden we een uniek voordeel."

Het bedrijf kon zijn klanten zonder problemen blijven ondersteunen en de laatste maanden is het aantal trainingen alleen maar toegenomen. Toen de pandemie begon, heeft Artemis zijn doelstellingen aangepast. "We hebben ons gericht op drie belangrijke initiatieven: de omzet verhogen, een actieve administratie voeren met weinig omzet en het gebruik van het platform uitbreiden. Op alle drie de gebieden hebben we echt kunnen uitblinken."

Verbeteringen aan het CMP
Artemis heeft dit jaar veel verbeteringen aangebracht aan haar CMP (Cultivation Management Platform). Ze hebben een aantal nieuwe functies gelanceerd, zoals geavanceerde rapportage en het kunnen volgen van grondstoffen.

Eén van de belangrijkste aandachtspunten tijdens de pandemie is het verhogen van het gebruik van het platform en onderdeel hiervan is om ervoor te zorgen dat het eenvoudig blijft om het platform te gebruiken. "We hebben de afgelopen maanden veel aandacht besteed aan gebruiksvriendelijkheid en het nog makkelijker maken om je doelen in Artemis te bereiken. Er staan in de nabije toekomst ook veel spannende dingen te gebeuren."

Het bedrijf brengt binnen enkele weken een nieuwe multi-start model uit, waardoor het voor telers makkelijker wordt om honderden of duizenden partijen tegelijk te telen. Daarnaast gaan ze door met het vrijgeven en uitbreiden van integraties, zoals de integratie van Artemis met METRC.

De primaire focus ligt op Noord-Amerika en het bedrijf breidt momenteel uit naar Latijns-Amerika. "Buiten deze markten hebben we ook nog enige aanwezigheid. Interessant is dat Canada sinds het begin van het coronavirus onze snelst groeiende markt is geworden.

Alle teeltvooruitgang bijhouden met CMP

Eén van de beste dingen aan software is dat telers op afstand kunnen leren. "Als je irrigatiesysteem kapot gaat, moet je waarschijnlijk iemand ter plaatse laten komen om het te repareren. Met software kun je service en ondersteuning op afstand krijgen als de leverancier het aanbiedt. Dit is altijd al een kernonderdeel geweest van ons bij Artemis.

We willen iedereen in de organisatie helpen om een expert te worden, dus we bieden doorlopende trainingssessies aan. We willen ervoor zorgen dat het platform met een bedrijf meegroeit. Dus als er dingen veranderen in je bedrijf, staan we voor je klaar."

Toen de pandemie begon, stopte het reizen. Dit maakte voor de kwekers een duidelijk verschil in welke technologieën de kern van het bedrijf vormen en welke niet. "Van degenen die je op afstand goed kunnen ondersteunen, zal het marktaandeel blijven groeien."

Alle processen beheren
"De meeste van onze telers hebben complexe plantprocessen waarbij vele stadia, locaties en variëteiten betrokken zijn. Je kunt bijvoorbeeld 20 soorten sla op 3 of 4 locaties kweken. Wanneer de processen complex zijn, is er regelmatig veel planning en herevaluatie nodig. Bovendien moeten deze processen voldoen aan de facilitaire eisen en eventueel aan de eisen van de staat.

Dit is veel werk voor het groeiende team. Artemis is volgens het beste hulpmiddel om het groeiende team te helpen om deze processen te beheersen. We helpen je met het automatiseren van de werkzaamheden die horen bij het regelmatig plannen en uitvoeren van de processen en we geven je de documentatie die je nodig hebt om aan de eisen te blijven voldoen. Elk groeiend team dat deze processen nog steeds op klemborden of in veel spreadsheets uitvoert, kan software als vervanging overwegen."

Het Cultivation Management Platform 

Gegevensverzameling
Artemis verzamelt zowel analoge als digitale gegevens. Het merendeel van de optimaliseringsgegevens bestaat nog steeds op klemborden en in spreadsheets. Informatie zoals oogst, groeitijd en kwaliteit zitten vast in analoog. Artemis is het enige systeem dat zich richt op het verzamelen van deze informatie. "We hebben ook een open architectuur die is ontworpen om gegevens te verzamelen van sensoren als een kweker die heeft en andere systemen. Op deze manier kunnen we telers helpen om waarde te halen uit het complete plaatje."

Toegepaste bedrijfsmodellen
Het gaat nu goed met Artemis. "Er lijkt een hernieuwd vertrouwen in onze klanten te zijn ten opzichte van hun eigen activiteiten. Het is naïef om te geloven dat we op korte termijn naar een normale situatie terugkeren, wat 'normaal' dan ook is. In plaats daarvan zien we telers zich aanpassen en blijven we vooruitgaan," merkt Kopf op. Veel van de kwekers van Artemis hebben nieuwe bedrijfsmodellen ingevoerd, zoals direct aan de consument leveren of zijn als gevolg van de pandemie meer in de richting van langetermijncontracten verschoven. 

Voor meer informatie:
Artemis
Nathalia Delima, Marketing Associate
ndelima@artemisag.com
www.artemisag.com 

 

Publicatiedatum: