Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Italiaanse coöperatie Citrosol gaat areaal 15% opschalen komend seizoen

Nu het seizoen 2019/20 achter de rug is, is het tijd voor de Italiaanse coöperatie Citrosol om de balans op te maken. De afzet is fors gestegen tijdens de lockdown (+26% in maart en +25,8% in april) en dit geldt met name voor producten van de merken Fatti col Cuore en Voglio Bio. 

Gino Caggia, commercieel directeur van Citrosol

Om nieuwe producten en planningen met klanten te kunnen bespreken, organiseert het verkoopkantoor meetings via populaire platforms, zoals Skype Business en Zoom. Na de wensen van Apoconerpo en andere klanten te hebben vernomen, heeft het technische team van de coöperatie met alle partners plannen opgesteld voor volgend seizoen.  

Producten uit de lijn "Fatti col Cuore" 

Zorgvuldige inkoop en planning van het uitplanten zijn essentieel voor de Produttori Associati Citrosol. 

De coöperatie is van plan om het teeltareaal met 15% uit te breiden ten opzichte van vorig seizoen, door het opschalen van de teelt van Dolcinetto Snack en Dolcinetto Gourmet, Peperlini, Friggitello della Fiumara dell'Ippari, Marzaninetto Voglio Bio en Ciliegino Voglio Bio.

Al deze producten worden lokaal geteeld en danken hun populariteit aan hun gunstige prijs-kwaliteitverhouding, aldus Gino Caggia, commercieel directeur bij het bedrijf. "Retailers en consumenten herkennen de namen van onze producten en daarom zijn deze merken geregistreerd." 

Producten uit de lijn "Voglio Bio" 

Het verbeteren van de kwaliteit houdt ook in dat er aandacht wordt besteed aan duurzaamheid en gezonde voeding die wordt geteeld met een kleinere milieu-impact.

"Perlinetta di Comiso" wordt geteeld in een moderne kas

De partners telen producten van hoge kwaliteit, waarbij zij zich baseren op het principe van de kringloopeconomie, door afval te hergebruiken en beperken, aldus Caggia. "Dit alles sluit aan bij het Farm to Fork (F2F)-programma van de Green New Deal, die de EU in staat zal stellen de overgang te maken naar een schone, circulaire economie en zo het eerste continent te worden waarvan de milieu-impact vrijwel nihil is."  

"Peperlini", zeer geliefd als snackgroente 

De voorzitter van de coöperatie en directie is van plan om de omzet van de lijn Fatti col Cuore in het buitenland met 16% tot 25% te verhogen door middel van een aantal promotionele activiteiten. 

Citrosol hoopt dat de EU erin zal slagen om ook in de toekomst het werk van Europese telers te beschermen tegen de groeiende concurrentie van telers buiten de EU die niet werken volgens de Green New Deal. 

Voor meer informatie:
Produttori Associati Citrosol Soc. Coop. Agr.
Operating facility: Strada per Resinè, km 4,2
97019 Vittoria (Rg)
Italië
+ 39 0932 1836200
www.citrosol.it 
www.fatticolcuore.it

Verkoop:
Gino Caggia
+39 335 5445060
gino.caggia@citrosol.it

Publicatiedatum: