Ter gelegenheid van de DOGK in Düsseldorf nodigde Metro-markt bezoekers uit haar splinternieuwe markthal te komen bewonderen. Winkelmanager Michael Widmer leidde geïnteresseerden rond door de in 2018 nieuw geopende cash & carry en lichtte de verschillende 'belevingswerelden' van de winkel aan hen toe. Het hoogtepunt van de tour was - hoe kan het ook anders - de uitgebreide groenten- en fruitafdeling.
Klik hier voor het fotoverslag van de DOGK.
Foto's van de excursie naar Metro en de Markthalle Krefeld.
Het innovatieve winkelconcept van Metro wordt gekenmerkt door de verschillende 'Worlds of Experience', (belevingswerelden). Een kijkje op de groente- en fruitafdeling.
De Metro-markt in Düsseldorf werd in 2018 heropend na een ingrijpende renovatie te hebben ondergaan. Het nieuwe winkelconcept van Metro werd ook in Düsseldorf geïmplementeerd na twee succesvolle pilots in Neurenberg en Krefeld. Grote delen van de winkel hebben een modulaire structuur en kunnen desgewenst elders worden geplaatst. De renovatie van de winkel vond plaats in nauw overleg met de vaste klanten, legde Widmer uit.
Michael Widmer verwelkomt de geïnteresseerden bij de ingang van zijn afdeling.
Klik hier voor het fotoverslag van de DOGK.
Foto's van de excursie naar Metro en de Markthalle Krefeld.
Bovenal was een zorgvuldige klantsegmentering belangrijk voor de afdeling in Düsseldorf. Dit komt omdat Metro Düsseldorf zich niet voor 100% op de horecasector richt maar ook op andere kopers, die zich eveneens thuis moeten voelen in de markthal. "We zijn er goed in geslaagd om een onderscheid tussen het gastronomische en handelsassortiment tot stand te brengen. Momenteel zien wij onze omzet met dubbel cijfers groeien, Dit is deels te danken aan de sterke groei binnen het etnische gastronomische segment," vertelde Widmer.
De dienstverlening rondom het product is één van de kwaliteitskenmerken van Metro: Paddenstoelen en salades worden gekoeld bewaard, zodat ze vers blijven op de verkooppunten.
Bovendien is de moderne C+C-markt uitgerust met een volledige vernieuwde entree om de efficiëntie te verhogen en de winkelervaring nog verder te verbeteren. Iedere klant die de winkel in Düsseldorf verlaat, ontvangt automatisch per e-mail een enquête. "Op deze manier komen wij te weten of de klant een prettige winkelervaring heeft gehad en ontvangen we de nodige feedback op ons winkelconcept," voegt Widmer eraan toe.
Groenten en fruit van A tot Z, van appelen tot zucchini (courgettes).
Het groenten- en fruitassortiment van de winkel omvat een breed scala aan regionale en internationale AGF en laat niets te wensen over. Traditionele Duitse groenten, zoals kool, aardappelen en prei, worden vrijwel jaarrond lokaal ingekocht. Seizoensproducten, zoals sla en verse kruiden, worden wanneer dit mogelijk is eveneens lokaal ingekocht. Tot slot biedt de afdeling een grote keuze aan exotische AGF en zuidvruchten.
Vers gesneden kruiden in duurzame verpakking.
Net zoals er veel zorg wordt besteed aan de samenstelling van het productassortiment in het AGF-schap, wordt ook de bijbehorende dienstverlening steeds belangrijker, legde Widmer uit. Nu de maatschappelijke discussie met betrekking tot plastic verpakkingen verder oplaait, probeert Metro nieuwe, zo mogelijk 100% duurzame alternatieven te bieden. "Verpakkingen zijn een belangrijk aandachtspunt voor ons. We hebben op dit gebied bijvoorbeeld een grote stap gezet door het introduceren van onze duurzame kruidenverpakkingen."