Beko heeft onlangs haar nieuwe HarvestFresh-technologie onthuld, die beschikbaar zal zijn voor een serie koelkasten. De technologie maakt gebruikt van drie effectieve kleuren licht (groen, blauw en rood) die de 24-urige zonsomloop nabootsen. Deze combinatie stimuleert de daglichtcyclus, inclusief donkere periodes, om een natuurlijke omgeving voor groenten en fruit te creƫren, lang nadat deze geoogst zijn. Onderzoek heeft uitgewezen dat deze technologie ervoor zorgt dat het gehalte aan vitamine A en C veel langer op peil blijft.
Deze ontwikkeling op de witgoedmarkt brengt Beko naar eigen zeggen weer een stap dichterbij het realiseren van haar missie om het leven van de volgende generatie consumenten nog gezonder en aangenamer te maken. Onlangs begon het bedrijf in het kader hiervan ook met het initiatief 'Eat Like a Pro', in samenwerking met FC Barcelona en UNICEF, dat erop gericht is om overgewicht onder kinderen tegen te gaan door hen aan te moedigen gezondere voedselkeuzes te maken, net zoals hun voetbalhelden.
Door gebruik te maken van de kracht van verschillende lichtcombinaties worden de vitaminen in groenten en fruit op een natuurlijke manier behouden en dit draagt bij aan een gezondere voeding. "Bij Beko geloven we in de ontwikkeling van nieuwe producten en technologieƫn die iets toevoegen aan het welzijn van de hedendaagse consument. We zijn ons ervan bewust dat gezond eten niet altijd even makkelijk is maar wij kunnen consumenten hier wel een handje bij helpen," aldus Zeynep Yalim Uzun, marketingdirecteur bij Beko.
Voor meer informatie:
Beko
Tel: +31 079 363 7310
www.beko.com