De overheid in Ontario wil dat consumenten mee kunnen beslissen over wie de 2019 Consumers' Choice Award voor het beste display van kasgroenten wint. Deelnemers zijn lokale supermarkten in de provincie.
Een van de genomineerden: Een kasgroentendisplay van Pickering Sobeys.
"We vieren de geweldige lokale groentensector in Ontario door iedereen uit te nodigen om voor hun favoriete display te stemmen. Of het nu in je lokale supermarkt is, of een winkel elders in de provincie, de inwoners mogen kiezen welk display de verse producten uit Ontario het best tentoonstelt," vertelt Ernie Hardeman, de minister van Landbouw, Voeding en Plattelandszaken. "Dit is een leuke en unieke manier voor consumenten om waardering te tonen voor de creativiteit die supermarkten in hun displays stoppen."
Een display voor kasgroenten van Elmira Food Basics.
Consumenten kunnen stemmen door Foodland Ontario te volgen op Instagram of Facebook en één van de top-3 displays te 'liken'. Er zijn in totaal zes wedstrijden, die tussen mei en november plaatsvinden, en consumenten kunnen bij iedere wedstrijd stemmen. Het kasgroentendisplay dat de meeste 'likes' of stemmen krijgt, zal de Consumers' Choice award in ontvangst mogen nemen.
Kasgroentendisplay van Orangeville Metro.
Al ruim 30 jaar zijn de Foodland Ontario Retailer Awards de belangrijkste wedstrijd binnen de verse producten sector, met als doel om de beste displays te in het zonnetje te zetten en lokaal geproduceerde groenten te promoten. Dit is het eerste jaar dat consumenten beslissen wie het beste display heeft ontworpen.