De nieuwe vestiging van supermarktketen Agrimarkt in Oud-Beijerland heeft een totale oppervlakte van 2400 m2. Zo'n 900 m2 hiervan komt ten goede aan non-food en de afdeling Tuin & Dier. "De veel hogere marges op deze artikelen en het non-food aanbod zorgt bij Agrimarkt voor een andere margemix dan bij andere formules. Daardoor kunnen we ondanks onze kleine omvang de prijzen in onze supermarkten laag houden." Dat zegt commercieel directeur Wilfred van de Elzakker van Agrimarkt.

Vanuit een verleden bij het Duitse Marktkauf kent Van Elzakker de toegevoegde waarde van een groot non-food aanbod. "Uit marktonderzoek blijkt dat de inwoners van de dorpen in de Hoeksche Waard behoefte hebben aan non-food producten. Dergelijke winkels zijn daar allemaal verdwenen. We kiezen bewust voor A-merken als Brabantia en Curver, want dat geeft vertrouwen. De prijzen houden we laag. Zo concurreren we met Blokker en Hema. Die formules zitten ook in de binnenstad van Oud-Beijerland, maar deze locatie met parkeerplaats is beter bereikbaar voor mensen van buiten."

bron: Levensmiddelenkrant,