Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Eerste exemplaar Social Media Kookboek met witlofrecepten uitgereikt
Op vrijdag 16 november is het Eerste Social Media Kookboek met witlofrecepten uitgereikt aan de inzendster met de meeste recepten in het boek: Wina van Dijk. De feestelijke uitreiking vond plaats in het Kooktheater van de Margriet Winter Fair in de Jaarbeurs te Utrecht.
Met de Facebook campagne ‘I Love Witlof’ zijn consumenten opgeroepen om eigen witlofrecepten in te zenden, deze te delen, erop te stemmen en te verzamelen. Al met al zijn meer dan 300 recepten ingezonden, welke beoordeeld zijn door een deskundige jury. Uit de winnende recepten is een divers kookboek met witlofrecepten ontstaan, namelijk het eerste ‘Social Media Kookboek’ van Nederland. Van alle inzenders waren de winnaars uitgenodigd om de uitreiking bij te wonen. Het feestelijke moment begon met een kookdemonstratie met witlof. De jury, bestaande uit chef kok Arne Ramak en culinair columniste Carin Leenders-de Vries, gaven hun visie op koken met witlof, vertelden over het verloop van de campagne ‘I love witlof’ en het proces van jureren. Vervolgens werd het allereerste Social Media Kookboek uitgereikt aan de grootste witloffan: Wina van Dijk. Zij heeft met een aantal van haar witlofrecepten een belangrijke bijdrage aan het Kookboek geleverd.
Veelzijdig
In mei dit jaar is The Greenery met een aantal witloftelers een campagne gestart om jonge mensen enthousiast te maken voor witlof. De succesvolle ‘I love Witlof’ Facebook campagne heeft geresulteerd in het allereerste Social Media Kookboek van Nederland, bomvol heerlijke witlofrecepten. Via de ‘I love Witlof’ Facebook pagina, zijn ruim 300 recepten ingezonden doorenthousiaste witloffans. Uit de vele inzendingen bleek maar weer eens de veelzijdigheid van witlof: recepten voor borrelhapjes, soepen, salades, ovenschotels tot en met Italiaanse hoofdgerechten.
Uit de ingezonden recepten heeft de jury een selectie gemaakt van 38 recepten, welke gepubliceerd zijn in het boek, tezamen met één recept van elk jurylid. De jury heeft met name gekeken naar smaak, eenvoud en originaliteit van de recepten. Ook leveren de witloftelers van The Greenery in het boek een bijdrage met interessante informatie en handige weetjes over de teelt, het gebruik en over de veelzijdigheid van het product zelf.
Successtory
In korte tijd na de lancering van de campagne, telde de ‘I love Witlof’ Facebook pagina maar liefst 5.300 witloffans. Fans die hun favoriete witlofrecept op de pagina hebben gedeeld, werden beloond met een speciale ‘Vind ik lekker’ Facebook-ovenhandschoen of een ‘I love Witlof’ kookschort. Dagelijks werden vele wist-je-datjes, leuke filmpjes en culinaire informatie over witlof gepost. Dit alles resulteerde in het allereerste Social Media Kookboek in Nederland.