Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Yoshio Yunoki, Product development manager Takada Seeds:

"Nieuwe markt met nieuw product"

De Japanse komkommermarkt is nog steeds vrij behoudend. De meeste consumenten geven de voorkeur aan het ‘traditionele’ Aziatische type, dat wordt gekenmerkt door een lengte van 20 centimeter, een gewicht van 100 gram en een stekelige schil. Toch zijn er kleine veranderingen te zien. “Vooral jonge mensen krijgen meer interesse voor nieuwe komkommersoorten, zoals de cocktailkomkommer. Ze gebruiken hem in salades of rauw als een gezonde snack”, vertelt Yoshio Yunoki.



“Om in te spelen op deze trend, zijn we een paar jaar geleden gestart met het ras Larino RZ en onlangs hebben we 22-714 RZ geïntroduceerd. Deze mooie limoenkleurige cocktailkomkommer kenmerkt zich door een zeer hoge vruchtzetting.” Hoewel de eerste commerciële verkoop nog moet beginnen, is 22-714 RZ nu al populair aan het worden bij een verrassende doelgroep: de hobbytelers. “Deze groep is altijd wel in voor iets nieuws. De goede smaak, hoge opbrengst en speciale kleur worden zeer gewaardeerd.
Het zal voor dit type komkommer in de nabije toekomst zeker leiden tot een goede marktpositie.”

Bron: Chainmail, Rijk Zwaan

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer