Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
snoeptomaatjes en ananas in kindermenu

McDonald's maakt Happy Meal weer stap gezonder

McDonald’s heeft snoeptomaatjes en een Chiquita ananasstick in de Happy Meal geïntroduceerd. Daarmee wordt het populaire kindermenu langzaam maar zeker verantwoord en gezonder gemaakt.

McDonald’s biedt al vanaf 2007 gezonde keuzes aan binnen het Happy Meal Menu, zoals vers fruit en worteltjes. Met een zakje snoeptomaatjes en een Chiquita ananasstick vervangt McDonald’s de samenstelling van het Happy Meal Menu. De balans tussen lekker en gevarieerd eten is belangrijk volgens McDonald’s. Er wordt daarom ook voortdurend gewerkt aan een gevarieerd en verantwoord menu, zo laat de fastfoodketen weten.

Eigen onderzoek

Met succes, zo blijkt uit eigen onderzoek onder 750 ouders: 62 procent van de ouders ervaart het Happy Meal Menu als een gevarieerde maaltijd voor hun kinderen. Het onderzoek werd uitgevoerd naar aanleiding van de introductie van twee vernieuwingen van het Happy Meal Menu. Hieruit blijkt dat ouders het belangrijk vinden dat geregeld nieuwe producten als gezonde keuze binnen het Happy Meal Menu worden aangeboden (87 procent). De helft van de ouders met kinderen tussen de 4 en 12 jaar is niet tevreden met de hoeveelheid groente en fruit die hun kinderen dagelijks eten. Wanneer kinderen kunnen kiezen tussen verschillende gezonde producten, hebben zij meer interesse in het eten van deze producten. 6 op de 10 ouders zien dat de keuze tussen verschillende groente- en fruitproducten in het Happy Meal Menu zorgt voor meer interesse hierin. Ook het ‘fun’ maken van deze producten zorgt voor meer interesse van kinderen voor deze producten, aldus McDonald’s. Ouders (64 procent) geven aan dat de aantrekkelijke verpakking en de speelse vorm van de groente- en fruitproducten in het Happy Meal Menu de belangstelling van hun kinderen voor deze producten vergroot.

Bron: Outofhome-shops.nl
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer