Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
stijging gebruik

Duitse horeca zet in op diepvriesgroenten

Restaurants en kantines in Duitsland zijn het afgelopen jaar meer diepvriesgroente gaan gebruiken. Volgens actuele cijfers van de diepvriesbranche kochten grootverbruikers bijna 197.000 ton diepvriesgroente, zo'n 6,6% meer dan in 2010. De afzet van alle diepvrieswaren aan grootverbruikers steeg met 2,4% naar 1,6 miljoen ton.

Consumenten grepen daarentegen iets minder vaak in de diepvries. De afzet in de detailhandel daalde licht. Daarvoor in de plaats kochten ze iets vaker kant-en-klaar gerechten uit het diepvriesvak (+ 2,1%). Consumenten zijn ook meer geld uit gaan geven aan diepvrieswaren. De branche kon haar omzet met 3,2% verhogen naar 11,8 miljoen euro. Dit hoewel de totale afzet met 3,3 miljoen ton vrijwel gelijk bleef (+ 0,8%).



Als men de cijfers omrekent naar het verbruik per hoofd van de bevolking at elke Duitser 40,4 kilogram diepvriesvoedsel. Het gemiddelde verbruik is al jaren aan het stijgen. In 2000 lag het verbruik per hoofd van de bevolking nog een stuk lager met 32,7 kilogram per persoon.
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer