Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"gezond zoet en hartig AGF-tussendoortje”"

Smood introduceert nieuwe producten tijdens Floriade

Tholen - Het bedrijf Smood is sinds een jaar bezig met de ontwikkeling en productie van langer houdbare producten, gemaakt van groenten en fruit. Als eerste zal er een zoet en een hartig tussendoortje worden geïntroduceerd tijdens de Floriade, die begin april aanvangt. Sander Kok, een van de bedenkers van het innovatieve concept, vertelt over de ontwikkeling en het productieproces.

"We hebben veel onderzoek uitgevoerd en we merkten dat er vanuit de markt behoefte was aan een gezond product met natuurlijke ingrediënten. Daarnaast werden we overtuigd om aan een productie te beginnen doordat we realiseerden dat er een overvloed was aan stromen van groenten en fruit, die niet nuttig werden ingezet. Mede door de korte houdbaarheid. Hier wilden wij op inspelen."



"De producten zijn een combinatie van groenten, fruit en granen. Puur natuur en er worden geen kunstmatige smaak- geur en kleurstoffen toegevoegd", legt hij uit. "We hebben een aantal productiestappen en de belangrijkste stap voor het langer houdbaar maken is extrusie. Hierdoor krijgt het product een krokant tintje."

"Tijdens de Floriade worden de producten aan de markt geïntroduceerd. Hier kunnen ze natuurlijk ook worden geproefd. Het tussendoortje wordt in de ‘Smood smart food factory’ op het Innovation & Education-veld gepresenteerd." Hij verwacht in de maanden juni en juli echt aan grote productievolumes te gaan beginnen. "Ook zal de consument de producten dan online kunnen bestellen." Sander vertelt dat Smood zich voorlopig richt op Nederland en Duitsland. "Als we het in deze landen hebben geïntroduceerd, gaan we verder met andere markten."

Op het moment maakt Smood gebruik van dezelfde locatie als groothandel Weyers uit Grubbenvorst. "We zijn nu met 5 mensen actief en als voorbereiding voor de Floriade wordt de groep nog verdubbeld. We zien er naar uit om de nieuwe producten te introduceren tijdens de Floriade", besluit Sander enthousiast.

Voor meer informatie:
Sander Kok
www.smoodforyou.com

Gerelateerde artikelen → Zie meer