‘Van merken-per-bedrijf stappen we over op merken-per-segment. Hiermee veranderen we het denken vanuit onszelf naar het denken vanuit onze klant en eindconsument. Aan de hand van het merk kunnen onze klanten direct zien welke kwaliteit ze kunnen verwachten. Daarnaast bieden merken als Icons, Discovered en EasyTo een kans om het rendement verder te verhogen’ aldus Mart Vastar, directeur van de Best Fresh Group.
Icons
Om voor de Icons kwalificatie in aanmerking te komen, moet een product het beste van het beste van het seizoen bieden. Niet alleen in smaak, maar ook in kleur en vorm. In de lichte kleur van de verpakking komen de producten prachtig tot zijn recht. Ieder product heeft een uniek nummer, kleur en bijbehorende naam. Hiermee laten we zien dat Icons uit een collectie bestaat, waarbij ieder product zijn eigen verhaal heeft. Op iedere verpakking staat een unieke QR code, waarmee consumenten hun waardering over het product kunnen geven en vervolgens meer informatie over het product kunnen vinden.Discovered
Granaatappelpitten, rode kiwi’s, bataten… de gemiddelde consument heeft geen idee van het bestaan, de smaak of herkomst van producten, die net iets minder voor de hand liggen. Laat staan dat men enig idee heeft van de bereiding of het bewaren daarvan. Maar consumenten zijn ook nieuwsgierig. Vandaar dit eigen label voor specialties.EasyTo
De consument wil graag vers en gezond eten, maar de bereiding moet niet meer tijd kosten dan nodig. Het antwoord hierop is het gemaksassortiment EasyTo. Wok, stoom, soep en salade als complete maaltijdcomponent en voorzien van extra’s (bijvoorbeeld een kruidenmix bij de stoomvariant).